Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 01:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: ms på volvo
Indlæg: 01 sep 2009, 20:50 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
jeg overvejer at få monteret engang ms på min volvo 2,3 turbo,men så er spørgsmålet om man kan montere ms´en "parallelt" med den originale styrobox dvs feks at køre en ledn fra ms og ud på tps(splitte signal ledningen på orig. ledningsnet,så begge boxe læser samme signal)så man hvis nødvendigt bare kan hive stikket ud til ms´en så den ori styrebox tager over igen,og så feks bare have et sæt dysestik hængene til henholdsvis original styrebox og så nogle til ms,så man skiftesvis kan koble det om..håber i er med på hvad jeg mener...men vil det give nogen form for komplikationer når begge boxe læser samme signal?

hvor kan jeg få en billig komplet brugervenlig ms til tænding/benz med stik og det hele?har fundet nogle forskellige,men kan ikke helt bestemme mig..

vh jesper


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2009, 10:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
Henrik GM har hvad du skal bruge. ;) prisen er i orden, har handlet der flere gange..

hvorfor vil du beholde den originale ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 sep 2009, 18:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Du kan godt lodde ms paralelt ind på det originale ledningsnet.
Og trække nye ledninger til krumtapsgiver, og lambdasonde.
Men du kan ikke have begge styringer koblet ind, på samme tid!!!!!

Hvis du feks. ikke kan få ms til at virke, så skal du blot skifte gasspjælds giver, og montere den originale box igen.

Men tro mig du vil aldrig skifte tilbage igen, når du har fået ms til at virke.

Det er et spørgsmål om at kunne undvære bilen imens man får ms til at virke.

Vejen til succes er selv at undersøge hvad der kræves, og spørge til det du er i tvivl om.

Og ikke være afhænig af tvivlsomme oplysninger man få på div hjemmesider, og fora.

Hvis man ikke kan finde ud af det, så bør man nok købe et plug and play system.

Men det skal jo også justeres ind.
MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 03 sep 2009, 14:49 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
grunden til at jeg vil kunne skifte til den gamle box igen er mere for at kunne vende tilbage til original uden de store problemer,hvis evt jeg skulle sælge eller bare vil have boxen med mig over i en anden bil..

det varer heller ik længe før jeg får skaffet mig sådan en box,men vil helst lige have et overblik over hvad man kaster sig ud i :tooth:

det eneste jeg stadig er lidt på bar bund med er hvordan et map hænger sammen og alle forkortelserne i det..nogen der evt har et map og en lille forklaring af det??
og så kunne jeg jo godt tænke mig at have original mappet på den nye ms så man udfra det kan ændre tænding osv og ikke skal til at have bøvl med at få den til at stå nogenlunde i tomgang ved koldstart osv osv..er det ikke muligt at overføre?mere så man bare kan komme til det sjove først..:up:

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 09:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
så vidt jeg ved kører volvo'erne med næsten alle de sensore du ms skal bruge, så er mulighed er da at lave et stik der passer mellem original stik og ms.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 13:18 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
ja det er nok det vi er ude i..
ved i om der er en site hvor man kan finde et diagram på sit motorledningsnet og hvilke terminaler de forskellige ledn fra diverse følere kommer ind i den ori styrebox?
ellers er det jo bare igang med gennemgangstesteren og finde hvad der er hvad :wink:

vh jesper


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 sep 2009, 17:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Da din er fra 1988
Så burde dette kunne bruges.

http://www.autoelectric.ru/auto/volvo/7 ... 740-89.htm

Hvis din er udstyret med ekstern tændings forstærker, så er det lidt anderledes.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 07:53 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
tak det var lige det jeg skulle bruge morten :popcorn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 09:16 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
jesperhj skrev:
grunden til at jeg vil kunne skifte til den gamle box igen er mere for at kunne vende tilbage til original uden de store problemer,hvis evt jeg skulle sælge eller bare vil have boxen med mig over i en anden bil..

det varer heller ik længe før jeg får skaffet mig sådan en box,men vil helst lige have et overblik over hvad man kaster sig ud i :tooth:

det eneste jeg stadig er lidt på bar bund med er hvordan et map hænger sammen og alle forkortelserne i det..nogen der evt har et map og en lille forklaring af det??
og så kunne jeg jo godt tænke mig at have original mappet på den nye ms så man udfra det kan ændre tænding osv og ikke skal til at have bøvl med at få den til at stå nogenlunde i tomgang ved koldstart osv osv..er det ikke muligt at overføre?mere så man bare kan komme til det sjove først..:up:

vh jesper


Jeg foreslår du kobler dig på bilens ledningsnet umiddelbart bag oem boks. Hvis du laver det lidt elegant kan du faktisk bare vælge hvilken boks du knalder i, og samtidigt kan du tilføje funktioner som oem boks ikke har, feks launch control, styring af ladetryk, osv osv.

Hvad det sjove angår, så kommer det den dag den starter på MS. Flere har danset jublende rundt i en tilstand at lettere sindssyge på den konto.

Omvendt; Hvis du ikke gider "det bøvl" med at få den til at gå tomgang, så tror jeg du skal slukke drømmen nu, og finde på noget andet at bruge tiden på. (kun et godt råd, baseret på hvad du skriver)

Du KAN vælge at downloade een eller anden opsætning fra nettet og håbe på ham der lavede den vidste hvad han lavede, samt havde en fuldstændig identisk motor, men chancen for spld af tid, uden at lære noget overhovedet er næsten 100%. Netdownload af opsætning er i 99% af tilfældene hovedårsagen til "uløselige" problemer.

Jeg starter ALTID fra default opsætning på en ny MS, trods jeg har et stort bibliotek af filer. Det kan ganske enkelt ikke betale sig at springe over hvor gærdet er lavest der.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 sep 2009, 10:55 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 aug 2009, 21:02
Indlæg: 57
tak for svar..
hvad er basic for hvordan man sætter et map op?
har kigget på forskellige tænding/fuelmaps,men er stadig lidt i tvivl om hvordan det læses og hænger sammen..
håber der er en der kan hjælpe med feks et eksempel på en motor og et map og så en forklaring til de forskellige værdier man er kommet frem til...ku være lækkert :P

vh jesper


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team