jesperhj skrev:
grunden til at jeg vil kunne skifte til den gamle box igen er mere for at kunne vende tilbage til original uden de store problemer,hvis evt jeg skulle sælge eller bare vil have boxen med mig over i en anden bil..
det varer heller ik længe før jeg får skaffet mig sådan en box,men vil helst lige have et overblik over hvad man kaster sig ud i
det eneste jeg stadig er lidt på bar bund med er hvordan et map hænger sammen og alle forkortelserne i det..nogen der evt har et map og en lille forklaring af det??
og så kunne jeg jo godt tænke mig at have original mappet på den nye ms så man udfra det kan ændre tænding osv og ikke skal til at have bøvl med at få den til at stå nogenlunde i tomgang ved koldstart osv osv..er det ikke muligt at overføre?mere så man bare kan komme til det sjove først..
vh jesper
Jeg foreslår du kobler dig på bilens ledningsnet umiddelbart bag oem boks. Hvis du laver det lidt elegant kan du faktisk bare vælge hvilken boks du knalder i, og samtidigt kan du tilføje funktioner som oem boks ikke har, feks launch control, styring af ladetryk, osv osv.
Hvad det sjove angår, så kommer det den dag den starter på MS. Flere har danset jublende rundt i en tilstand at lettere sindssyge på den konto.
Omvendt; Hvis du ikke gider "det bøvl" med at få den til at gå tomgang, så tror jeg du skal slukke drømmen nu, og finde på noget andet at bruge tiden på. (kun et godt råd, baseret på hvad du skriver)
Du KAN vælge at downloade een eller anden opsætning fra nettet og håbe på ham der lavede den vidste hvad han lavede, samt havde en fuldstændig identisk motor, men chancen for spld af tid, uden at lære noget overhovedet er næsten 100%. Netdownload af opsætning er i 99% af tilfældene hovedårsagen til "uløselige" problemer.
Jeg starter ALTID fra default opsætning på en ny MS, trods jeg har et stort bibliotek af filer. Det kan ganske enkelt ikke betale sig at springe over hvor gærdet er lavest der.
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!