HenrikGM skrev:
Find dyser der passer til din ydelse.
Alt for store dyser gør at du feks kun udnytter 30% af dysens kapacitet v. fuld hammer, og så får du store problemer med tomgangen. Ikke så meget fordi MS ikke kan styre dem, men mere fordi forstøvningen er dårlig på alle dyser ved ekstremt små åbningstider.
Dyserne forstøver vel lige så godt hvis de har væeret åbne i et ms som i 10 ms.
I manualen anbefales det at man ikke går under 2 ms i tomgang, da justeringen i VE tabellen bliver for grov, således at 1 ciffers åndring i ve tabellen giver meget i antal MS.
500 ml dyser på en e,4 motor, det lyder af meget, jeg har selv 440 ml, på en 2,3 l, og en tid på omkring 2,3 ms, i tomgang.
med 2 squirts alternating, Det kunne våre at du burde overveje 2 dyser pr cylinder, og få bedre lavlast egenskaber ud af din 300 hk 1,4 l motor.
Morten
_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html