Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 29 jun 2025, 23:15

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: RST
Indlæg: 13 feb 2005, 14:13 
min RST sætter til tider ud ved fuld tryk på turboen, den lader ikke helt stabilt , dvs fra 0.7-1.0 bar...

den sætter så til tider ud, det giver et lille puf og så dør motoren et kort øjeblik, jeg mener bestemt ikke det er omdrejnings begrænseren, men jeg kan så ikke forstå at den nogle gange lader med 1 bar og bliver ved med at køre.... andre gange sætter den ud ved 0.8....

værst er det når jeg har passagerer med og kører i 4-5 gear og giver gas fra lave omdrejninger...
jeg kan som regel modvirke ved ikke at give fuld gas...

min første tanke var om motorstyringen slukker for tændingen pga for højt ladetryk

næste kunne være for lidt benzin....

måske dårlig tænding ?

ja jeg ved det ikke helt.... .

hvad tror i ??

:?:
skou


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 20 feb 2005, 19:16 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
tændings problem, men det burde vel stå under div.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: RST
Indlæg: 17 mar 2005, 07:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
skou skrev:
min RST sætter til tider ud ved fuld tryk på turboen, den lader ikke helt stabilt , dvs fra 0.7-1.0 bar...

den sætter så til tider ud, det giver et lille puf og så dør motoren et kort øjeblik, jeg mener bestemt ikke det er omdrejnings begrænseren, men jeg kan så ikke forstå at den nogle gange lader med 1 bar og bliver ved med at køre.... andre gange sætter den ud ved 0.8....

værst er det når jeg har passagerer med og kører i 4-5 gear og giver gas fra lave omdrejninger...
jeg kan som regel modvirke ved ikke at give fuld gas...

min første tanke var om motorstyringen slukker for tændingen pga for højt ladetryk

næste kunne være for lidt benzin....

måske dårlig tænding ?

ja jeg ved det ikke helt.... .

hvad tror i ??

:?:
skou

Har du chippet den ellers skal den jo slå fra, det er jo en sikkerhed.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 apr 2005, 23:02 
den er chippet så dette burde ikke være forklaringen....


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2005, 16:56 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hvad med benzinfilter?

.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 apr 2005, 17:26 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 09 mar 2004, 21:31
Indlæg: 263
Geografisk sted: tæt på kbh
Prøv at minske tændrørets elektrode afstanden 20-30 procent og se om det hjælper .
Hvis det hjælper så er det forlidt spænding fra tændsystemet, hvis ikke så r det formodentligt noget andet, (mindsket elektrodeafstand er kun en prøve og absolut ikke ønskeligt i en tunet motor men det er en simpel test og tager kun 20 minutter)


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: RST
Indlæg: 21 apr 2005, 08:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Nå har du fået løst problemet og hvad var det ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team