Har lige snakket med en fyr 8lavohmsdyser og MS.
Det er der lykkedes at afbrænde dysedriverne, trods FLYBACK upgraden, og vi snakker her om forsvundne baner på printet.
Jeg kunne forstå på samtalen er manualen IKKE var læst, og PWM settings stort set var ignoreret.
Jeg vil lige gøre MS brugere opmærksom på at PWM settings er KRITISKE når der er lavohmsdyser i brug, og springe det afsnit over vil føre til afbrændt print/drivere.
PWM settings er lavet for at tillade både lav og højohms dyser, men for at dette kan lade sig gøre på det hav af forskellige dyser der findes verden over, så skal det opsættes korrekt, aka som manualen foreskriver.
Mene at sikringen før MS er unødvendig betyder tilmed at en fejl i PWM settings(med lavohmsdyser) ikke giver MS noget andet valg en brænde noget af. Med andre ord: Den sikring er ikke tegnet på diagrammet for sjov.
Ovennævnte gælder ikke kun dem der har flyback, eller dem der har et af mine print, men samtlige MS, OGSÅ de originale.
Der er så mig bekendt 3 i DK der har afbrændt en MS i større eller mindre grad, herunder 1 af mig selv. Nogen derudover, som jeg ikke har hørt om?
Lige en slutbemærkning til MS folket: Læs nu lige den manual. Der står altså noget i den der er nødvendigt at vide for at få en vellykket installation af MS.
Hyppigst forekomne fejl ifbm MS er næsten altid "ikke læst manualen" og nok mest anvendte fix til problemet er "Læs manualen".
Manualen er fyldt med aha-oplevelser, og ikke bare ligegyldigt "not need to know" viden.
Indlægget her er ikke nogen opsang, men blot et godt tip.
Enjoy.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!