Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Moderator

Har lige snakket med en fyr 8lavohmsdyser og MS.

Det er der lykkedes at afbrænde dysedriverne, trods FLYBACK upgraden, og vi snakker her om forsvundne baner på printet.

Jeg kunne forstå på samtalen er manualen IKKE var læst, og PWM settings stort set var ignoreret.

Jeg vil lige gøre MS brugere opmærksom på at PWM settings er KRITISKE når der er lavohmsdyser i brug, og springe det afsnit over vil føre til afbrændt print/drivere.

PWM settings er lavet for at tillade både lav og højohms dyser, men for at dette kan lade sig gøre på det hav af forskellige dyser der findes verden over, så skal det opsættes korrekt, aka som manualen foreskriver.

Mene at sikringen før MS er unødvendig betyder tilmed at en fejl i PWM settings(med lavohmsdyser) ikke giver MS noget andet valg en brænde noget af. Med andre ord: Den sikring er ikke tegnet på diagrammet for sjov.

Ovennævnte gælder ikke kun dem der har flyback, eller dem der har et af mine print, men samtlige MS, OGSÅ de originale.

Der er så mig bekendt 3 i DK der har afbrændt en MS i større eller mindre grad, herunder 1 af mig selv. Nogen derudover, som jeg ikke har hørt om?

Lige en slutbemærkning til MS folket: Læs nu lige den manual. Der står altså noget i den der er nødvendigt at vide for at få en vellykket installation af MS.

Hyppigst forekomne fejl ifbm MS er næsten altid "ikke læst manualen" og nok mest anvendte fix til problemet er "Læs manualen".
Manualen er fyldt med aha-oplevelser, og ikke bare ligegyldigt "not need to know" viden.

Indlægget her er ikke nogen opsang, men blot et godt tip.

Enjoy. :wink:

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Hej Henrik den virker nu. Ifølge gamle instruktioner stod der at pwm skulle være mellem 55 og 75% ellers vil bilen ikke starte. men jeg er helt nede på 25% nu og det virker fint.

Titel:
Moderator

jj skrev:
Hej Henrik den virker nu. Ifølge gamle instruktioner stod der at pwm skulle være mellem 55 og 75% ellers vil bilen ikke starte. men jeg er helt nede på 25% nu og det virker fint.

Fint. Bemærk at der er en nedre grænse for hvor langt den vil ned. Der kommer et tidspunkt, hvor du ikke kan holde dysen når der kommer omdrejninger på, men som et godt udgangspunkt, så er mellem 20 og 40% ikke helt tosset.

de 75% anbefalet er til MS uden flyback upgraden.
Med flyback er startpunktet anbefalet noget lavere, altså omkring 30%.

Men godt du fik det til at fungere.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.

Titel:
Det kunne desværre ikke holde når den får fuld kniv. Nu har vi sat 2.2 ohms modstande på og sat pwm til 40% selv om der godt nok står i megamanualen at man ikke kan gøre begge dele. Men det virker indtil videre ved fuld gas.

Titel:
Moderator

jj skrev:
Det kunne desværre ikke holde når den får fuld kniv. Nu har vi sat 2.2 ohms modstande på og sat pwm til 40% selv om der godt nok står i megamanualen at man ikke kan gøre begge dele. Men det virker indtil videre ved fuld gas.

Kunne du ikke sende mig en mail med en oversigt over hvilke komponenter det er du har brændt af, og præcist hvilke ændringer I har foretaget på printet?

Vil meget gerne vide noget mere om det, da du er een af meget meget få(eneste i dk mig bekendt) det er lykkedes at fise flyback boardet af. Jeg har selv kørt 12 lavohmsdyser i timevis på tilsvarende print(6000rpm, 2squirt/cycle, 85%DC), og er meget uforstående overfor hvordan det er brændt af.

Citat slut.

Titel:
Medlem

Geografisk sted: kolding
hejsa
tænkte på om den manual er på dansk eller engelsk

Titel:

Jeg vil utrolig gerne have finger i en Manual.

Jeg kan kun finde Manual over alle andre modeller end lige precis den model MS Ekstra boks som jeg har fra Turbomotor.dk

Er det samme manual? Nogen som har et link?

Venlig hilsen Søren

Titel:
Senior Medlem

sørendons skrev:
Jeg vil utrolig gerne have finger i en Manual.

Jeg kan kun finde Manual over alle andre modeller end lige precis den model MS Ekstra boks som jeg har fra Turbomotor.dk

Er det samme manual? Nogen som har et link?

Venlig hilsen Søren

Nu spørger jeg lige om noget heeelt vildt - har du spurgt der hvor du har købt boksen?

Titel:

Tja det kan man godt sige, han siger der ikke findes nogen manual over precis denne model, det er modellen fra turbomotor.dk, og jeg vil mene der burde være en særskilt manual for den, da den har et helt andet pinout. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time