Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 23:50

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Har en en v8 med spjældhuse hvor jeg gerne vil have højere tomgang når den er kold. Findes der andre alternativer end en 2 polet bosch tomgangsventil. Jeg har prøvet sådan en og den ødelægger map sensor signalet så den går for fedt. Desuden trækker den falsk luft selvom der ikke er strøm på den. Er det normalt. Jeg havde tænkt mig noget i stil med en magnet kontakt der trykker på speedertrækket lige som på nogle gamle karburatorer bare kraftigere da den skal aktivere 8 spjæld.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Hvis en tomgangsmotor kan ødelægge dit mapsignal, hvordan vil du så give motoren gas?

En tomgangsmotor er blot en luftventil der sidder paralelt med dit gasspjæld, så det map problem du har med tomgangsmotoren, får du også med gasspjældet....!

Bosch motoren er lavet så den trækker luft i strømløs tilstand, så det er som det skal være.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg har prøvet at sætte strøm på den så åbner spjældet og der er fri gennemgang. På lukket spjæld øger den tomgangen med 250 rpm så den kan jeg ikke bruge da jeg vil have 700 rpm kold. Blandingen er gået fra 12-13:1 kold til 10:1 bare ved at sætte cylinderen på.

Titel:
Junior Medlem

En anden mulighed end en luftventil er at give noget mere tændingsadvancering når motoren er kold.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time