Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 jul 2025, 00:26

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 01 jan 2007, 13:53 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Går og kikker lidt efter noget motorstyring til et fremtidigs projekt, men hvad ville i gå efter af de to typer V2.2 eller V3.0 ?

Og hvad er egentlig end største foreskæl på de to ?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2007, 14:35 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
2fat2fly skrev:
Går og kikker lidt efter noget motorstyring til et fremtidigs projekt, men hvad ville i gå efter af de to typer V2.2 eller V3.0 ?

Og hvad er egentlig end største foreskæl på de to ?


V3 er et firelags print, og en anden CPU.

V2.2 med motorolacpuen er langt at foretrække i mine øjne, grundet mere fleksibel. Skulle du brænde noget af, så kan du fikse det. Det er noget sværere på et 4lagsprint....!

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2007, 15:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
HenrikGM skrev:
2fat2fly skrev:
Går og kikker lidt efter noget motorstyring til et fremtidigs projekt, men hvad ville i gå efter af de to typer V2.2 eller V3.0 ?

Og hvad er egentlig end største foreskæl på de to ?


V3 er et firelags print, og en anden CPU.

V2.2 med motorolacpuen er langt at foretrække i mine øjne, grundet mere fleksibel. Skulle du brænde noget af, så kan du fikse det. Det er noget sværere på et 4lagsprint....!


En lille rettelse V2 Og V3 kan bruge begge CPUer.
Andre forskelle.
Kan nævnes
Indbygget vr conditioner (dvs man kan bruge en indugiver direkte uden noget ekstra)
Indbygget tændingsmodul. (hvilket jeg ikke ser som den store fordel)
Og en masse andre forbedringer jeg har glemt.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 01 jan 2007, 15:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
HenrikGM skrev:
2fat2fly skrev:
Går og kikker lidt efter noget motorstyring til et fremtidigs projekt, men hvad ville i gå efter af de to typer V2.2 eller V3.0 ?

Og hvad er egentlig end største foreskæl på de to ?


V3 er et firelags print, og en anden CPU.

V2.2 med motorolacpuen er langt at foretrække i mine øjne, grundet mere fleksibel. Skulle du brænde noget af, så kan du fikse det. Det er noget sværere på et 4lagsprint....!


En lille rettelse V2 Og V3 kan bruge begge CPUer.
Andre forskelle.
Kan nævnes
Indbygget vr conditioner (dvs man kan bruge en indugiver direkte uden noget ekstra)
Indbygget tændingsmodul. (hvilket jeg ikke ser som den store fordel)
Og en masse andre forbedringer jeg har glemt.

MVH

Morten

Ok hvad ville du vælge ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2007, 16:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg ville vælge et v2 nej v3 nej 2-2-3-3-3-3-2-2.
Hvad har du af sensorer, og andre elektriske komponenter på motoren :?:

Det afgør næsten det hele.

sandsynligheden for at man brænder printet er meget lille.
Medmindre man fejlkobler noget, eller laver andre dumheder.
Og nogle af de dumheder har jeg lavet :damn:

Hvis jeg havde en motor med indugiver og lavohms dyser så vilde jeg vælge et version 3 print, og bruge et eksternt tændingsmodul.

Ellers virker et ver 2 print mere attraktivt, for at holde prisen nede.


MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2007, 16:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Morten VJ skrev:
Jeg ville vælge et v2 nej v3 nej 2-2-3-3-3-3-2-2.
Hvad har du af sensorer, og andre elektriske komponenter på motoren :?:
Det afgør næsten det hele.
sandsynligheden for at man brænder printet er meget lille.
Medmindre man fejlkobler noget, eller laver andre dumheder.
Og nogle af de dumheder har jeg lavet :damn:
Hvis jeg havde en motor med indugiver og lavohms dyser så vilde jeg vælge et version 3 print, og bruge et eksternt tændingsmodul.
Ellers virker et ver 2 print mere attraktivt, for at holde prisen nede.
MVH
Morten

Det til en gammel RST, så man starter vel næsten fra bunden


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2007, 16:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Her er hoved forskellene.
http://www.megamanual.com/ms2/pcb.htm

Og hvis du starter fra bunden kan det være hip som hap,
Om det skal være 2 eller 3.

Men udviklingen og supporten baseres på ver 3 printet.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jan 2007, 18:42 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Især hip som hap, hvis man vil køre E-coden. På v3 printet har B&G besluttet sig for at bruge 4x af de udgange der er på CPUen til at styre en stepmotorbaseret tomgangsmotor..... :damn: Der tænkte de sgu ikke særligt langt.

Dertil kommer at printet ikke er særligt "ombygningsvenligt", hvis man skal forsøge at tilføje nogle at de smarte ting som E-coden tilbyder.

Virker som om man slet ikke har kigget efter hvad retning udviklingen gik i, bla med E-coderne....Men til en amerikanermotor, med fordeler og stepmotorventil, og ikke flere ønsker til styringen end brændstof og tænding, så er den absolut lige i øjet. Øvrige udgange skal stadigt tilføjes manuelt, og der bliver _meget_ hurtigt trængsel på det lille "proto-area", hvis man vil bruge det til at tilføje alle de "sjove ting".

IMO ikke den helt store forbedring. Man skal bare gøre op med sig selv hvad man vil have af features, og vælge derefter. En "full-blown" MS med E-code mener jeg ikke har godt udgangspunkt i v3 printet, men der er sikkert andre meninger. Læs på specifikationerne, og sorter i hvad du vil have og hvad der er unødvendigt. Kig på codevarianterne, og se hvad du kunne tænke dig. Beslut derefter.

Er det kun til basale funktioner, dvs sprøjt og tænding på en fordelermotor, så er det helt hip som hap.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team