Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 mar 2004, 20:03 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
Indlæg: 76
Geografisk sted: roskilde
Har fået smidt en Alfa 1,7 ie motor i min øse - det driller

1. Har hentet komplt ledningsdiagram på både tænding+sprøjt hos Alfa.

2. Har chekket op med alfa at alle ledninger er korrekt i brug undtagen lamdasonden !

3. Har chekket at tændrørene gnister som de skal

4. Har chekket benzinpumpen kører og at benzinen kommer forbi dysserene og retur til tanken.

5. Har monteret nye tændkabler+tændrør+benzinpumpe

6. Dysserne "klikker" ikke og bliver ikke våde (giver intet) ??????

7. Da jeg har flere identiske anlæg liggende har jeg sefølgelig forsøgt at skifte tændspole+throttle sensor+tændingsbox+luftmængdegiver+dysser

Hvad i hele hulen er der galt ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Bosch systemet for + via tændingen fra 1 stk tyk rødt kabel og Stel via 2 tykke sorte kabler

Tændspolen for på den ene side + ved tænding og 2 grønne kabler til Bosch ledningsnettet. På den anden side for tændspolen stel via Bosch ledningsnettes hvide + orange kabel

Er der nogen kyndige der har forstand på dette ?
Og endnu bedre har tid til at kigge forbi min garage lørdag eftermiddag eller hele søndagen ????? (vil meget gerne betale godt for en motor der starter )

HJÆLP HJÆLP HJÆLP
kitcarlasse
got2go@jubiipost.dk
23 310 310


Senest rettet af kitcarlasse 28 mar 2004, 19:19, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2004, 20:30 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Får du puls ud på dine dyser?
Tjek med voltmeter, eller bedre, med skop.

Hvis du ikke noget grej der kan måle den ret korte puls, så kan en lille højttaler fra en gammel pc eller lign. fortælle dig om der er puls.(højttaleren vil "klikke")

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2004, 20:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
Indlæg: 76
Geografisk sted: roskilde
Nej der kommer ingen puls - ingen klikkeri - dysserne syntes at være ok og har iøvrigt prøvet med et andet sæt også ?????????????

Kan jeg mangle et kabel eller sådan et eller andet med hensyn til denne ikke tilsluttede lamdasonde ?

Motoren er monteret i en glasfiberbil der ikke har andre alfa dele end selve motoren !!!

Så jeg er helt på bar bund....


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 mar 2004, 21:17 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 35
Ved ikke lige hvordan jetronic er skruet sammen på en Alfa, men på de systemer, jeg har set, er de to grønne ledn monteret på tændspolens minus.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2004, 06:09 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Manglende lambda sonde har ikke noget at gører med at bilen ikke kan starte. Den kan dog gå i nødprogram hvis sonden ikke virker, så monter den.
Har du et omdrejnings signal på pin 1 i stikket til ecuen.
Kan afprøves med alm prøvelampe, hvis den tager signalet direkte fra tændspolens - , ellers er det en diode prøvelampe der gælder.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2004, 12:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 09 jul 2003, 09:00
Indlæg: 2671
Med hensyn til at lede efter impuls så er en diode prøvelampe det bedste og nemmeste at bruge!

Glasfiberkarosse... Du har styr på alle dine stelledninger, ikke?

v/h christian

_________________
V/h Christian

http://www.youtube.com/watch?v=Dn0FPQRcoiM


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2004, 17:12 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
Indlæg: 76
Geografisk sted: roskilde
Jo da er normalt faktisk go' til det der med el i bilen og jo der er sørget for god stel i alle henseender og alt andet ledningsnet på bilen er lavet af mig og virker...........
Hørte lige en interessant kommentar om min benzin pumpe der nu får 12V + via tændingslåsen er grunden til at det ikke virker ? Han siger at ECU'en ikke kan mærke benzin pumpen kører og derfor ikke giver strøm til dysserne ????
Ka' der være noget om snakken ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2004, 17:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
nej benzin pumpen bliver styret af ecuen,og har intet feedback til denne.

Vigtige indgange til boksen uden disse kan bilen ikke starte
Tændings + der ikke forsvinder når starteren aktiveres.
stel
signal fra luftmængde måler
omdrejningssignal kl1

indgange hvor bilen kan starte men kører underligt
tempsensor motor
gasspjældskontakt
Lambdasensor

udgange
dyser
benzinpumperelæ

Der findes sikkert mange fler men dette er kun ment som et udkast til et gammelt system

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2004, 17:40 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
Indlæg: 76
Geografisk sted: roskilde
Men det er jo mystisk når hele Bosch Jetronic ledningsnettet er org. og alle stik er besat og alle komponenter forsøgt udskiftet ? Det eneste der ikke er tilsluttet er det lille 2polede lamda stik + 1 enkel gult kraftigt stik med 1 leder !!!!

?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 mar 2004, 17:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Forsynings + til dyserne??
MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 56 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team