HJÆLP problemer Alfa 1,7ie Bosch Jetronic inj. $ DUSØR $
Redaktør: Moderatorer
-
kitcarlasse
- Junior Medlem
- Indlæg: 76
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
- Geografisk sted: roskilde
HJÆLP problemer Alfa 1,7ie Bosch Jetronic inj. $ DUSØR $
Har fået smidt en Alfa 1,7 ie motor i min øse - det driller
1. Har hentet komplt ledningsdiagram på både tænding+sprøjt hos Alfa.
2. Har chekket op med alfa at alle ledninger er korrekt i brug undtagen lamdasonden !
3. Har chekket at tændrørene gnister som de skal
4. Har chekket benzinpumpen kører og at benzinen kommer forbi dysserene og retur til tanken.
5. Har monteret nye tændkabler+tændrør+benzinpumpe
6. Dysserne "klikker" ikke og bliver ikke våde (giver intet) ??????
7. Da jeg har flere identiske anlæg liggende har jeg sefølgelig forsøgt at skifte tændspole+throttle sensor+tændingsbox+luftmængdegiver+dysser
Hvad i hele hulen er der galt ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bosch systemet for + via tændingen fra 1 stk tyk rødt kabel og Stel via 2 tykke sorte kabler
Tændspolen for på den ene side + ved tænding og 2 grønne kabler til Bosch ledningsnettet. På den anden side for tændspolen stel via Bosch ledningsnettes hvide + orange kabel
Er der nogen kyndige der har forstand på dette ?
Og endnu bedre har tid til at kigge forbi min garage lørdag eftermiddag eller hele søndagen ????? (vil meget gerne betale godt for en motor der starter )
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
kitcarlasse
got2go@jubiipost.dk
23 310 310
1. Har hentet komplt ledningsdiagram på både tænding+sprøjt hos Alfa.
2. Har chekket op med alfa at alle ledninger er korrekt i brug undtagen lamdasonden !
3. Har chekket at tændrørene gnister som de skal
4. Har chekket benzinpumpen kører og at benzinen kommer forbi dysserene og retur til tanken.
5. Har monteret nye tændkabler+tændrør+benzinpumpe
6. Dysserne "klikker" ikke og bliver ikke våde (giver intet) ??????
7. Da jeg har flere identiske anlæg liggende har jeg sefølgelig forsøgt at skifte tændspole+throttle sensor+tændingsbox+luftmængdegiver+dysser
Hvad i hele hulen er der galt ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????
Bosch systemet for + via tændingen fra 1 stk tyk rødt kabel og Stel via 2 tykke sorte kabler
Tændspolen for på den ene side + ved tænding og 2 grønne kabler til Bosch ledningsnettet. På den anden side for tændspolen stel via Bosch ledningsnettes hvide + orange kabel
Er der nogen kyndige der har forstand på dette ?
Og endnu bedre har tid til at kigge forbi min garage lørdag eftermiddag eller hele søndagen ????? (vil meget gerne betale godt for en motor der starter )
HJÆLP HJÆLP HJÆLP
kitcarlasse
got2go@jubiipost.dk
23 310 310
Senest rettet af kitcarlasse 28 mar 2004, 20:19, rettet i alt 1 gang.
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Får du puls ud på dine dyser?
Tjek med voltmeter, eller bedre, med skop.
Hvis du ikke noget grej der kan måle den ret korte puls, så kan en lille højttaler fra en gammel pc eller lign. fortælle dig om der er puls.(højttaleren vil "klikke")
Tjek med voltmeter, eller bedre, med skop.
Hvis du ikke noget grej der kan måle den ret korte puls, så kan en lille højttaler fra en gammel pc eller lign. fortælle dig om der er puls.(højttaleren vil "klikke")
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
kitcarlasse
- Junior Medlem
- Indlæg: 76
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
- Geografisk sted: roskilde
Nej der kommer ingen puls - ingen klikkeri - dysserne syntes at være ok og har iøvrigt prøvet med et andet sæt også ?????????????
Kan jeg mangle et kabel eller sådan et eller andet med hensyn til denne ikke tilsluttede lamdasonde ?
Motoren er monteret i en glasfiberbil der ikke har andre alfa dele end selve motoren !!!
Så jeg er helt på bar bund....
Kan jeg mangle et kabel eller sådan et eller andet med hensyn til denne ikke tilsluttede lamdasonde ?
Motoren er monteret i en glasfiberbil der ikke har andre alfa dele end selve motoren !!!
Så jeg er helt på bar bund....
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Manglende lambda sonde har ikke noget at gører med at bilen ikke kan starte. Den kan dog gå i nødprogram hvis sonden ikke virker, så monter den.
Har du et omdrejnings signal på pin 1 i stikket til ecuen.
Kan afprøves med alm prøvelampe, hvis den tager signalet direkte fra tændspolens - , ellers er det en diode prøvelampe der gælder.
MVH
Morten
Har du et omdrejnings signal på pin 1 i stikket til ecuen.
Kan afprøves med alm prøvelampe, hvis den tager signalet direkte fra tændspolens - , ellers er det en diode prøvelampe der gælder.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
Havneren
- Mester Medlem
- Indlæg: 2671
- Tilmeldt: 09 jul 2003, 10:00
-
kitcarlasse
- Junior Medlem
- Indlæg: 76
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
- Geografisk sted: roskilde
Jo da er normalt faktisk go' til det der med el i bilen og jo der er sørget for god stel i alle henseender og alt andet ledningsnet på bilen er lavet af mig og virker...........
Hørte lige en interessant kommentar om min benzin pumpe der nu får 12V + via tændingslåsen er grunden til at det ikke virker ? Han siger at ECU'en ikke kan mærke benzin pumpen kører og derfor ikke giver strøm til dysserne ????
Ka' der være noget om snakken ?
Hørte lige en interessant kommentar om min benzin pumpe der nu får 12V + via tændingslåsen er grunden til at det ikke virker ? Han siger at ECU'en ikke kan mærke benzin pumpen kører og derfor ikke giver strøm til dysserne ????
Ka' der være noget om snakken ?
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
nej benzin pumpen bliver styret af ecuen,og har intet feedback til denne.
Vigtige indgange til boksen uden disse kan bilen ikke starte
Tændings + der ikke forsvinder når starteren aktiveres.
stel
signal fra luftmængde måler
omdrejningssignal kl1
indgange hvor bilen kan starte men kører underligt
tempsensor motor
gasspjældskontakt
Lambdasensor
udgange
dyser
benzinpumperelæ
Der findes sikkert mange fler men dette er kun ment som et udkast til et gammelt system
MVH
Morten
Vigtige indgange til boksen uden disse kan bilen ikke starte
Tændings + der ikke forsvinder når starteren aktiveres.
stel
signal fra luftmængde måler
omdrejningssignal kl1
indgange hvor bilen kan starte men kører underligt
tempsensor motor
gasspjældskontakt
Lambdasensor
udgange
dyser
benzinpumperelæ
Der findes sikkert mange fler men dette er kun ment som et udkast til et gammelt system
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
-
kitcarlasse
- Junior Medlem
- Indlæg: 76
- Tilmeldt: 07 feb 2004, 14:36
- Geografisk sted: roskilde
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Forsynings + til dyserne??
MVH
Morten
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html