Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 01 mar 2004, 18:31 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Nu er jeg endelig kommet igang med mit turboprojekt på min gamle kadett. :D

For at sænke kompressionen på den nuværende c20xe motor havde jeg tænkt på at bruge krumtappen fra en 18E eller SE (hvad er forskellen??). Men passer den sammen med blokken og plejlstængerne, og kan den holde?

Hvad skal jeg gå ned på i komp.?

Møllen er fra en Escort Cosworth.

Mvh Brian.

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 19:50 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
hejsa.....

der er meget bøvl ved at monterer en krumtap far en 1.8 da du for det første skal til ar høvle 2mm af blokken for at op det rette komp. forhold derefter sakl du have en svinghjule der passer på 1,8 krumtap da det ikke er den samme som sidder på en c20xe. Dette svinghjule skal så tilpasses hvis du vil montere en 230mm kobling som C20XEér anvender.
men hvis du forsætter med planen om 1,8 krumtap så JA den passe i blokken og plejlstængerne fra din C20´XE´er passer også på krumtappen.
(Husk lige og få det hele afbalanceret inden du samler det)

den bedste og billigste måde er at montere stempler fra en C20LET samt en toppakning fra en Z20LET da den er af 4 lag stål.

Stempler kan købes hos bo i Kvong til 4500 kr. og toppakningen koster hvis omkring 300 kr.

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Er det stemplerne der gør at komp. er lavere i en LET motor???

Det andet skulle vel være til at lave, da jeg har en 18E motor til at stå, og jeg har adgang til´drejebænk og fræser.

Jeg var bare i tvivl om det kunne holde.
Og det skal bare lave 100%

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:18 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
ja det er stemplerne..........

du skal huske både at planslibe blokken og toppen.......

mvh Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Senest rettet af Hald79 01 mar 2004, 20:23, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:22 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Så bliver kompressionen vel ikke laver end 9:1, som den er standard i en LET.
Jeg ville egentlig gerne længere ned.

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:27 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
så drej lidt af let stemplerne.......snak med anders herinde fra det gjorde han.........´

MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 20:36 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Er der ikke undersmøring af stemplerne i en LET?

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 mar 2004, 22:01 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 278
Geografisk sted: midtjylland
det er jeg 99% sikker på at der ikke er.........det ved Claus A herinde fra......

Det er noget dem er vil have meget effekt eftermonterer.......


MVH Jens Hald

_________________
Http://www.boost-it.dk


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 02 mar 2004, 00:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Der er ikke undersmøring af LET stempler.....

Jeg holder med Hald79... let stempler og drej noget af dem hvis du vil længere ned....

Men det kommer vel meget an på hvor stor effekt du vil have ud af motoren, hvilken kompression du vil ned på..... snakker vi 200hk er der vel ingen grund til at gøre mere...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 mar 2004, 14:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 07 feb 2004, 18:28
Indlæg: 59
Geografisk sted: Thisted
Jeg havde nu regnet med omkring 300 hk.

_________________
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 66 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team