Nu er jeg endelig kommet igang med mit turboprojekt på min gamle kadett.
For at sænke kompressionen på den nuværende c20xe motor havde jeg tænkt på at bruge krumtappen fra en 18E eller SE (hvad er forskellen??). Men passer den sammen med blokken og plejlstængerne, og kan den holde?
Hvad skal jeg gå ned på i komp.?
Møllen er fra en Escort Cosworth.
Mvh Brian.
Opel Astra Gsi 16v
Opel Kadett Gsi 16v
Toyota Hilux 2 wd, nu med landcruiser motor og 1,8 bar i tryk... Så længe det vare...
der er meget bøvl ved at monterer en krumtap far en 1.8 da du for det første skal til ar høvle 2mm af blokken for at op det rette komp. forhold derefter sakl du have en svinghjule der passer på 1,8 krumtap da det ikke er den samme som sidder på en c20xe. Dette svinghjule skal så tilpasses hvis du vil montere en 230mm kobling som C20XEér anvender.
men hvis du forsætter med planen om 1,8 krumtap så JA den passe i blokken og plejlstængerne fra din C20´XE´er passer også på krumtappen.
(Husk lige og få det hele afbalanceret inden du samler det)
den bedste og billigste måde er at montere stempler fra en C20LET samt en toppakning fra en Z20LET da den er af 4 lag stål.
Stempler kan købes hos bo i Kvong til 4500 kr. og toppakningen koster hvis omkring 300 kr.
Jeg holder med Hald79... let stempler og drej noget af dem hvis du vil længere ned....
Men det kommer vel meget an på hvor stor effekt du vil have ud af motoren, hvilken kompression du vil ned på..... snakker vi 200hk er der vel ingen grund til at gøre mere...