Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 23:58

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 11 feb 2004, 12:37 
hejsa

jeg tænkte på at sætte en lav tryks turbo på min bil sådan maks på 0,3 bar... hvilken turbo er bedst til dette formål. Og er det nok med en benzin tryksregulator???? for jeg vil helst undgå alt det der computer halløj og med 0,3 bar så slider man heller ikk motoren så hårdt!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 11 feb 2004, 21:03 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Først må jeg lige vide hvilken størrelse motor turboen skal sidde på. Det med ladetrykket kan du jo sagtens styre med actuatoren på turboen. Du kan sagtens nøjes med at bruge en benzintryks regulator, men det giver ikke det bedste resultat

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 09:20 
det er en 1,8 16V... skal man så bare sætte en regulator på som kan arbejde i tryk eller skal man justere den først???


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 14:57 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Jeg brugte en manuel benzintryksregulator som jeg så indstillede på rullefeldt...på en 1,8 16v motor vil jeg nok enbefale en T25 turbo hvis du ikke skal køre med mere end 0,3 bar og du vil kunne mærke bare en lille smule

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 18:01 
okay hvad kørte ind den ind efter CO2 eller hva


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 18:27 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Vi målte ik engang efter CO2, vi blev bare ved med at justere op indtil den tændingsbankede, og så lidt ned igen :)

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 18:54 
Okay det kan man da også gøre på vejen ikk???

hvordan kan man høre om den tændingsbanker når man køre på vejen??


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 19:58 
Offline
Nyt Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 sep 2003, 20:51
Indlæg: 44
Geografisk sted: vestjylland
TRO mig det kan du høre :shock: :shock: det starter med at det lyder som om man står og prikker med en hammer på noget jern og slipper du ikke peden bliver det til en rimelig kraftig hamrene lyd (her skal det lige siges at plejllejerne er lavet af blødt metal AV AV AV AV ) så slip i tide. :wink:

_________________
wastegate er for kyllinger!!!!!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 21:58 
Okay... jeg har også læst at ved en lavtryks turbo skal man ikk gøre noget ved motoren det eneste man skal er en udst manifold til turbo en intercooler og en juster bar benzintryks regulartor.. er det rigtigt eller ??? hvor stor pumpe skal man have????


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2004, 22:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2004, 20:31
Indlæg: 208
Geografisk sted: Vejle
Hej

Din benzinpumpe burde være mere end stor nok når motoren ikke skal have mere ekstra benzin end det du skal bruge til 0,3 i tryk

_________________
BMW ---> Best Motor in the World!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team