Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 21:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 okt 2004, 08:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:34
Indlæg: 65
Geografisk sted: nordjylland
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 09:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 nov 2003, 23:30
Indlæg: 621
Geografisk sted: Østfyn/Nyborg
Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 10:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:34
Indlæg: 65
Geografisk sted: nordjylland
s@g skrev:
Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Det var for at måle forholdet, altså eks. 1:10 ell. 1:11 osv.
Problemet er at jeg skal have en polo2 top på en 1.6 6N blok, og toppen er noget fladere en 6N'ens


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 17:06 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 13 sep 2004, 20:54
Indlæg: 33
Geografisk sted: aalborg
hvorfor skal der en polo 2 top på? er 6n toppen til salg og er det en med monopoint :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 18:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Citat:
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger

Har kun set et sådan system til sequentielle gearkasser....
Mest til mc'er...

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 okt 2004, 19:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Du kan jo tændingsforskyde.Lige som TTE gør ved start og imellem gearskift.Det resultere i fuld ladetryk imellem gearskift.Men han brugte det ikke i år fordi koblinger ikke kunne holde til det.
MVH Finn.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2004, 21:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 16 jul 2004, 01:13
Indlæg: 237
Morten aasted skrev:
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Svar på 1: www.RHmotorsport.dk rene har lavet en audi med det system speederen i bund hele tiden og når du kobler ud går motoren 5500omdr og har 1 bar ladetryk. Der sidder en switch på koblingen og han siger det virkede rigtig godt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 26 okt 2004, 21:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ford P7 Biturbo skrev:
Morten aasted skrev:
1. Hvad kunne man lave så man undgik at slippe speederen ved gearskift.
Nogen der kender en fix løsning, måske noget med at snyde styreboksen ved koblingspåvirkning.
det er jo strømfordeleren der fortæller motorens omdrejninger :?:

2. Hvordan er det nemmest at måle kompresions forholdet :?:
Er det bare at hælde vand i topstykket og måle ved stempel i bund og stempel i top :?:


Svar på 1: www.RHmotorsport.dk rene har lavet en audi med det system speederen i bund hele tiden og når du kobler ud går motoren 5500omdr og har 1 bar ladetryk. Der sidder en switch på koblingen og han siger det virkede rigtig godt

Ja det er det turbomotor.dk har lavet til TTE.Koster ca 10 i materiale hvis du selv har kontakt til under koblings pedal.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2004, 09:10 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 06 okt 2004, 14:34
Indlæg: 65
Geografisk sted: nordjylland
Morten aasted skrev:
s@g skrev:
Ad 2: En kompressionsmåler. Af med et tændrør. Hold måleren på mens du aktiverer starteren. DER SKA IKK VÆRE TÆNDING PÅ :shock: ! Den procedure du nævner er hvis du vil måle volumen!


Det var for at måle forholdet, altså eks. 1:10 ell. 1:11 osv.
Problemet er at jeg skal have en polo2 top på en 1.6 6N blok, og toppen er noget fladere en 6N'ens


Med den måling for jeg jo en trykmåling, og det var forholdet jeg var interreseret i, men det for man måske også læst ud her :?: :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 okt 2004, 10:52 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 okt 2003, 19:23
Indlæg: 109
Geografisk sted: lyngby
bare et forslag.....

lav en kanp på gearstangen eller under koplingen der kutter strømmen til strømfordelerens spole.... der vil godt nok komme lidt extra benzin i kammeret... men det vil bare blvier forbrændt halvejs ud af udstødningen...

bare et forslag


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team