Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 00:43

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Benzinpumpe
Indlæg: 20 mar 2003, 22:37 
Når der eks køres med trykladning bruger man tit en benzintrykregulator,
så er mit spørgsmål: Hvor meget tryk kan en standart benzinpumpe tåle at køre med konstant. ( eks en Bosch fra Opel gsi eller Bmw 320i).


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 21 mar 2003, 10:10 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Benzinpumpen kører med samme tryk hele tiden, benzintryksregulatoren begrænser returen og laver et større benzintryk på den måde.

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2003, 11:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Øhh hvad var det for et svar, så hæver du da også trykket på pumpen :-P


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2003, 11:41 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 406
Ik som jeg ser det.....pumpen kører da med samme hastighed hele tiden, så laver den da ik større tryk??? Det er begrænsningen i returen der hæver trykket over dyserne.
Lige som hvis du sætter en haveslange på en vandhane og skruer helt op. Vandhanen kan max. levere Xl vand i minuttet. Klemmer man slangen lidt flad i enden, stiger trykket på det vand der kommer ud, men der kommer stadig samme mængde vand ud af vandhanen.
Ret mig hvis jeg er helt gal på den :-)

_________________
BMW E34 540i touring
BMW E39 540i


Top
 Profil  
 
Indlæg: 21 mar 2003, 12:49 
hvis man atger eksemplet med vandslangen.

trykket stiger. det er flowet der ikke ændrer sig. slangen vil stadig presse den samme mængde vand ud, den skal bare have et højere tryk for at gøre det.

så. flowet er det samme, men trykket stiger.

correct me if i am wrong


Top
  
 
Indlæg: 21 mar 2003, 15:26 
Hvad sker der. Jeg prøver lige at forklare så alle kan være med, vi skal bruge 4 ting en tryk slange ( sugerør) dyser ( små huller) en pumpe (dit hoved) og en benzintryksregulator (din finger), lav 4 huller med en nål i et sugerør så har du dine dyser på benzinslangen så leger du selv pumpe, pust i røret og sæt din finger for enden så der stadig kan komme luft ud og så prøv at lukke helt med fingeren (altså skrug op på din benzintrykregulator) så stiger trykket og så vokser dine kæber altså stiger trykket på pumpen er i med.


Top
  
 
Indlæg: 21 mar 2003, 15:31 
Kanon forklaring:-D :-D


Top
  
 
Indlæg: 25 mar 2003, 08:50 
Er der virkelig ikke nogen der ved hvad en pumpe kan tåle at køre med i tryk konstant?


Top
  
 
Indlæg: 25 mar 2003, 11:10 
Det er forskelligt, 50-60% over std er som regel ikke et problem hvis pumpen er frisk.
/Per-


Top
  
 
Indlæg: 25 mar 2003, 19:42 
En opel pumpe kan give ca 4,5 bar. over det tryk kommer der bare en masse luftbobler..


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 71 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team