Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 01:24

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Spjældhuse
Jeg har været lidt rundt på powerpage, og så der var noget der hed Spjældhuse og vill høre om der var en der kunne forklare hvad det var og om det er noget som jeg kunne komme på min zx 2.0i 8v og gav nogle heste.....

Hilsen Bo Winther

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Spjældhuse er den moderne version af Weber karburatorer! et stort spjæld ud for hver cylinder giver motoren så meget luft som muligt, og ikke mindst en del heste og den mest rå racerlyd man kan opdrive!! :-D men det er en dyr løsning, altså hk. pr. Kr. mæssigt!

Tuning af en suge motor er ikke dyrere end en turbo motor, i købspris. Prøv og regn prisen ud på en turbo motor hvis du bruger nye dele. Plus turbo heste er ikke lige så effektive som suge heste. Jeg vil dog stadig foretrække trykladning

Hvad ville så være en billiger løsning og flere henst ?

Hej Bo

Det er jo også en smagssag, spjældhuse lyder simpelthen lækkert. På nogle Citroen motorer er det muligt at sætte en chip med programerbart software i. Ellers koster en samlet kit med motorstyring og spjældhuse ca. 20.000 og vil give ca. 30-40% i ydelse. Monteres knaster, udstødning osv. kan du hente omkring 50-70% i ydelse afhængigt hvor meget der gøres ud af det

hvis du sætter spjæld huse på skal du nok ik regne med at du kan bruge din motor mere end 40,000 km hvis den vel og mærke er sprit ny for da der jo ligesom ikke er noget filter men kun tragte ja så bliver jo kun sorteret fugle fra

Luftfilter til spjældhuse er opfundet:-D

Senior Medlem

Min kører med 4 spjældhuse originalt, motoren har kørt 136.000km. Så det er noget fis at den ku kan køre 40.000km

jeg mente uden filter det giver jo mest og er den egentlige fordel ved spjældhuse

Til Flying rat.

Ideen med spjældhuse er jo altså der er 4 spjæld istedet for 1. Tvivler på et luftfilter tager særligt mange hk hvis overhovedet nogen.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time