Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 07:35

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: polo ´82/93
Hej ...

Jeg har en polo fra 82 som jeg har skiftet motoren i , til en 1.3i fra 93 ..

hvad kan man lave ved den for at få lidt mere ud af den ....

har i nogle gode råd/ideer..

Mvh

Claus - Alias Poloman

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Junior Medlem

Prøv med en skarp knast og et par dobbelt karburatore. Det hjælper altid.

Du kunne også gøre som Kristian Winther her på siden under VW tunings projekter, jeg har også fået den maskine i og er igang med et lignende projekt, det er bare ikke nemt at finde en intercooler der er plads til i en polo II. Turboen er også svær at placere. Men ellers lyder ideen med en knast ikke helt af vejen det kommer jo også an på pengepungen:-))

Der burde sgu da være rimeligt med plads til en turbo på polo'en. De 2 polo'er jeg har, er der da ihvertfald masser af plads. Det med intercooler'en er måske nok et større problem.

Medlem

Geografisk sted: ålborg
Tak for svarene .....

kan man ikke forlænge slangerne til køleren og så smide køleren op under motorhjelmen

for så er der jo plads til en "stor" Intercooler.... ????

Mvh Poloman....:-D

Jeg tror ikke det er en god idé det med køleren oppe i motorhjælmen, der får den sku ikke luft nok igennem, og så brænder motoren varm:-/ .

Tjaaaa... Gert det kommer nok an på hvor stor en turbo man skal have på, hvis det er sådan en baby turbo fra en polo 4 1,9 sdi er det nok ikke noget problem. Prøv at skohorne en turbo fra mercedes 270 cdi med 2,5" afgangsrør óg 2" ladeluft rør ned foran køleren på en polo II, der er ihvertfald ikke plads. Hvis man så vil placere den over generatoren ved siden af køleren, skal det ikke være en GT køler der sidder der. Når så de problemer er løst er der ikke ret meget plads til at lave manifold på, og intercooler:-( ?? Glem det! men jeg skal sku nok finde en løsning:-D

Jeg tænkte ikke lige på at GT'eren har længere køler. Med den turbo skal du ha fly-certifikat for at køre den polo når den er klar.....

Det håber jeg sku også:-D For med variabel turbo geometri og fuldt ladetryk, 1,3 bar, ved 1500 o/min. skulle der ederrøve mig også ske noget. Jeg vil se om jeg ikke kan få den færdig til DHB, men der er vist lige lidt og se til endnu:-|

Har du ikke nogle billeder af "svinet"? Det kunne da være spændende at se NASA's nye projekt. Hi hi hi...

Medlem

Geografisk sted: maribo
tja så skal vi jo bare kigge efter en brandene polo på himlen....:-P

if you cant´t race it, or take it to bed.
ain´t worth havin

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time