Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 sep 2024, 00:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 04 jun 2002, 08:21 
Hej

Lasse skriver at man ved at fjerne ventilstyret i topstykket kan opnå flere heste plus et væsentligt bedre moment. Dog går det ud over holdbarheden.

Er det en god ide at fjerne ventilstyret på turbomotor, hvis man gerne vil op at køre med max. tryk, og samtidig gerne vil have bare en lille smule holdbarhed?

Under renovering af Supramotor på realpower.dk fjerners han faktisk ventilstyret. Men har det nogen betydning når luft og benzin presses ind under tryk? (Muligvis har det måske betydning før turboen går i gang?)

Mvh. Bjørn


P.s. jeg vil gerne sige tak til alle de gode svar, jeg har fået på mine andre indlæg


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 jun 2002, 17:42 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 476
Geografisk sted: Brøndby Strand
Du skal tænke på at dine kanaler er beregnet til at der skal luft ind og ud tilsvarende en f.eks 2.0 motor, men lader du med 1 bar så skal der det dobbelte luft ind og ud. Så jo det er en god ide at fjerne styrene, for holdbarheden kan de f.eks bare fjernes halvt, men det er jo en smagssag.

mvh Lasse

_________________
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team