Fjernelse af ventilstyr på turbomotor

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Bjørn

Fjernelse af ventilstyr på turbomotor

#1 Indlæg af Bjørn »

Hej

Lasse skriver at man ved at fjerne ventilstyret i topstykket kan opnå flere heste plus et væsentligt bedre moment. Dog går det ud over holdbarheden.

Er det en god ide at fjerne ventilstyret på turbomotor, hvis man gerne vil op at køre med max. tryk, og samtidig gerne vil have bare en lille smule holdbarhed?

Under renovering af Supramotor på realpower.dk fjerners han faktisk ventilstyret. Men har det nogen betydning når luft og benzin presses ind under tryk? (Muligvis har det måske betydning før turboen går i gang?)

Mvh. Bjørn


P.s. jeg vil gerne sige tak til alle de gode svar, jeg har fået på mine andre indlæg
Brugeravatar
LasseW
Senior Medlem
Indlæg: 476
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Brøndby Strand
Kontakt:

Re: Fjernelse af ventilstyr på turbomotor

#2 Indlæg af LasseW »

Du skal tænke på at dine kanaler er beregnet til at der skal luft ind og ud tilsvarende en f.eks 2.0 motor, men lader du med 1 bar så skal der det dobbelte luft ind og ud. Så jo det er en god ide at fjerne styrene, for holdbarheden kan de f.eks bare fjernes halvt, men det er jo en smagssag.

mvh Lasse
mvh Lasse
BMW E36 + Toyota Supra MKIII + Toyota Sportsvan med stort S hvis I forstår sådan en lille en
Besvar