r_uldal skrev:
Runesm skrev:
Man skal jo starte et sted
Ledningsnettet tager man bare en ledning af gangen, og krydser af på sit skema som man kommer til det.
Kan anbefale at du søger på HP Academy, de har en serie gratis videoer som beskriver meget basalt hvad man har gang i, og dybdegående kurser hvis man ønsker at betale lidt for det
Super det prøver jeg at tage et kig på.
Ok som jeg har forstået det var der et ret stort problem med Z20LET motoren men det har jeg fundet en work around på. Det omhandler fly-by-wire speederen. I bund og grund betyder det at en Z20LET ikke har et spjældhus der kører med en TPS sensor da det åbenbart er en del af den integrerede styring som jeg jo skrotter ved at køre en speeduino. Men jeg har fundet ud af at spjældhuset fra en X20XEV motor (30 euro brugt) er født med TPS sensor og er et direkte fit på motoren. Så langt så godt.
I bund og grund kan jeg forstå at der er 4 ting der skal være til stede for at komme i gang med Speeduino. Et trigger hjul og sensor som sidder på motoren standard (der sidder et 60-2 hjul og sensor på). En TPS sensor med 3 ben som sidder på X20XEV spjældet. En lambda sonde. En map sensor på indsugningen. Og slutteligt et tændingsmodul 7 pins.
Det burde være overskueligt selv for en nybegynder som mig
IAT - lufttemperatur (Krævet)
CLT - kølevandstemperatur (Krævet)
TPS - gasspjældspositionssensor (Ikke krævet, men klart anbefalet for bedre kørbarhed)
Trigger - Fx netop det 60-2 hjul du snakker om. Du skal så finde ud af, om det er en induktiv(VR) sensor, eller en hall-sensor. Hvis det er VR(induktiv), så kræver det et VR modul med i købet også.
Mapsensor - Indbygget i speeduinoen, der fører du bare en vakuumslange
Lambdasonde - her anbefales at købe et wideband lambdasonde kit, det er ikke for nybegyndere at bruge den almindelige lambdasonde. AEM sælger nogle kit jeg kan anbefale, jeg har ikke (som mange) haft held med dem fra Innovate. Der er også et rigtig godt kit fra LD-Performance i england, som sælger et fuldt kit for 149£ med den seneste sensor generation, og som også har nogle fine funktioner som hjælper med at forlænge sensorens liv.
https://ldperformance.co.uk/product/wid ... ontroller/Det er sådan grundstenene i det du skal til at igang med.