Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 nov 2024, 22:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 jun 2016, 19:30 
Offline

Tilmeldt: 06 feb 2012, 21:30
Indlæg: 9
Hej PF.

Jeg har haft en knastaksel liggende tør alt alt for længe. Jeg har nu hurtig prøvet at slibe lidt med noget scotchbrite agtig noget. Det er de 2 værste profiler jeg har linket til. Er den knast lige til skrot?

Mvh Carsten

Billede

Billede

Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 jun 2016, 20:33 
Offline

Tilmeldt: 06 feb 2012, 21:30
Indlæg: 9
Sådan ser den ud nu.

Nu mangler jeg bare nogle input. Inden jeg gik i gang var jeg bange for at ødelægge knastens overflade, men det slibe værk var noget blidere end jeg regnede med. Så nu overvejer jeg om jeg kan bruge noget andet der er hårdere.

Billede

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 jun 2016, 05:14 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det ser ikke ud til det har været andet end overflade rust, så havde jeg ikke været bange for bruge den.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jun 2016, 19:25 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 06 jul 2003, 17:15
Indlæg: 25
Du har ihf ikke ødelagt knasten med det "lille" slibning du har lavet.

_________________
CBR900RR


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 aug 2016, 08:01 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Har du en kludeskive og polerpasta?

Hvis det er en motor der har ry for at være hård ved knasterne, så kan der være et problem stadigt. Rusten laver microporer ned i materialet der lækker oliefilmen væk fra kontaktzonen, og det giver slid på knasten. Man kan snyde lidt der, og ganske enkelt polere knasterne med en sisalskive og grovpolervoks.(efter rusten er væk)

Kører selv med tilsvarende knast i den ene bil. Fungerer fint.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team