Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 jul 2015, 07:34 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Hep!

Hvad siger folket til dette: Når bilen kører derudaf på landevej/motorvej, så er der ingen problemerm men når man stopper ved lyskryds og lignende, så stiger temperaturen rimelig hurtigt.

Der er for nyligt skiftet vandpumpe, så det er ikke den, og det er lige meget om jeg kører med eller uden klimaanlæg. Kølerblæseren virker som den skal.

Jeg tænker selvfølgelig termostat, men synes ikke helt det matcher op med symptomerne?

Vi tænker også på dårlig udluftning?

Måske der har været brugt kølertætner, så vi regner med at prøve med noget kølerrens, og så tager den der fra?

Måske en ny køler?

Og så er der selvfølgelig toppakningen, som jeg i al fald ikke håber på? ;-)

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 09:00 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Det er forresten Alfa'en, og for at komme med lidt yderligere info, så har jeg lige kørt på arbejde, hvor det viser sig, at når jeg kommer ind omkring lyskrydsene i Kbh, så stiger temperaturen, og rammer forholdsvist hurtigt 100-110, men slukker og tænder jeg bilen igen med det samme, så viser den igen de 89-90 grader og stiger så igen ved næste lyskryds hvor jeg kan gøre det samme.

Da jeg ankommer på jobbet, stopper jeg bilen, lader den stå i tomgang, og åbner frontklappen. Blæser kører som den skal, temperaturen stiger igen på instrumentet, men der er intet der tyder på noget der koger selv om der står 110 grader. Slukker bilen, tænder igen, og den viser nu 90...

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 11:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Tror det er køler der er stoppet. Prøv og sammenlign temperatur tilgang/afgang køler

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 11:57 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Ja, min tanke var også noget i den stil, men kan det forklare at den næsten nulstiller temperaturen ved at slukke og tænde?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 12:10 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Der er jo stor aluoverflade der afgiver en del varme.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 12:31 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Jo, men vel trods alt ikke på sekunder. Jeg tror mere på en defekt føler eller noget dårlig forbindelse, det er trods alt en italiener :-)

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 13:29 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Prøvede det på en sierra engang.

Stak forsigtig fingeren i ekspansion sbeholderen, og det afslørede at vandet var langt fra så varmt som viseren påstod.
En ny føler til uret fixede det.

Men din alfa er vel så ny at din ECU starter blæserne.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 13:32 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Den er fra 1998, og jeg tror ikke det er ECU'en der styrer den. Vi prøver med lidt målinger i weekenden.

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 14:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Når motor er stoppet, når køler og afgive en masse varme, uden der blivee tilføjet ny varme, syntes og se det flere gange, når vi har rullet biler.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 jul 2015, 14:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jeg tror det er køler, og det er nemt og checke, ved og mærke på slanger

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 33 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team