Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 03:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 dec 2014, 18:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
hvad er folks erfaring med udstødninger på trykbiler?

plan er 2stk 3,5" 90grader lige efter turboen, og så 75cm ind under bunden af bilen, og derefter en reduktion over i 3" og så resten af vejen ud til 1 bagpotte. Hvad vil folket mene det kan flow til af hk?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 19:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Mon ikke der er plads til 650-700hk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 19:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
m power skrev:
Mon ikke der er plads til 650-700hk
har hørt at et komplet 3" udstødning kan klare 600hk og 3,5" kan lave 900hk, men det kun tal jeg har hørt? Så spørgsmålet er hvad en kombination af de 2 ting kan?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 19:53 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er ret umuligt at sige hvad effekt du kan få på en given diameter.

Det det handler om er at holde modtrykket nede af den simple grund at det giver mindre varme i motoren, bedre flow, og muligheden for at udnytte en større turbo, udnytte et bedre topstykke, og igeså knastkslen. Jo mere effekt du går efter, desto mere hys bliver den overfor modtryk.

Du har lidt samme problem som mig. Det er ikke så nemt at få stor diameter hen forbi bagtøjet/tanken på en 240, så hvad er det man gør....

Jeg pønser lidt på at holde de 4" så langt som muligt og drosle den ned til 2x3" for at komme forbi bagtøjet og ende den i to paralelle 3" dæmpere. Men intet er fast...

3" kan nok lave op imod 1000hk i optimal konfiguration, men det er ikke et mål i sig selv i mine øjne.
Lav det så stort du kan.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 20:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
udstødningssystemt skal bare være klar til 700hk, vis jeg skulle finde på og udnytte min turbo fuldt ud :) dog tror jeg aldrig det bliver aktuelt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 21:05 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Iflg Svensken, så kan en B230 ikke lave 700hk uden som absolut 3,5" hele vejen ud, mindst med dobbelte 3" dæmpere.

Men om detpasser.... :roll:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 21:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
HenrikGM skrev:
Iflg Svensken, så kan en B230 ikke lave 700hk uden som absolut 3,5" hele vejen ud, mindst med dobbelte 3" dæmpere.

Men om detpasser.... :roll:


vi må se, vis ikke, så må jeg jo nøjes med det der nu bliver max :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 21:40 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Var der ellers ikke noget med at du ville bygge efter mindre effekt for at få det mere simpelt ?

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 dec 2014, 21:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 sep 2011, 18:45
Indlæg: 660
Skal holdes så simpelt som muligt, men vis jeg nu fik den tossede ide, og gå all the Way, så det jo godt og være forberedt :-) lige nu vil jeg sige den max skal køre 500hk, med så lav ladetryk som muligt :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 dec 2014, 09:01 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
3" på en 2L ford turbo var max effekt 538hk, det eneste der voksede med mere ladetryk var modtrykket i udstødningen, skal siges at WG var kørt ind i udstødningen 1 meter efter turbo, skiftede til 3,5" helevejen og stadig med WG ind 1 meter efter turbo, der gav den 674hk og turboen var ved at løbe tør for luft ved 2.1 bar, garrett gt3582r


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 45 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team