udstødsningssystem 3,5"-3"

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

udstødsningssystem 3,5"-3"

#1 Indlæg af Thomas h p »

hvad er folks erfaring med udstødninger på trykbiler?

plan er 2stk 3,5" 90grader lige efter turboen, og så 75cm ind under bunden af bilen, og derefter en reduktion over i 3" og så resten af vejen ud til 1 bagpotte. Hvad vil folket mene det kan flow til af hk?
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#2 Indlæg af m power »

Mon ikke der er plads til 650-700hk
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#3 Indlæg af Thomas h p »

m power skrev:Mon ikke der er plads til 650-700hk
har hørt at et komplet 3" udstødning kan klare 600hk og 3,5" kan lave 900hk, men det kun tal jeg har hørt? Så spørgsmålet er hvad en kombination af de 2 ting kan?
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#4 Indlæg af HenrikGM »

Det er ret umuligt at sige hvad effekt du kan få på en given diameter.

Det det handler om er at holde modtrykket nede af den simple grund at det giver mindre varme i motoren, bedre flow, og muligheden for at udnytte en større turbo, udnytte et bedre topstykke, og igeså knastkslen. Jo mere effekt du går efter, desto mere hys bliver den overfor modtryk.

Du har lidt samme problem som mig. Det er ikke så nemt at få stor diameter hen forbi bagtøjet/tanken på en 240, så hvad er det man gør....

Jeg pønser lidt på at holde de 4" så langt som muligt og drosle den ned til 2x3" for at komme forbi bagtøjet og ende den i to paralelle 3" dæmpere. Men intet er fast...

3" kan nok lave op imod 1000hk i optimal konfiguration, men det er ikke et mål i sig selv i mine øjne.
Lav det så stort du kan.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#5 Indlæg af Thomas h p »

udstødningssystemt skal bare være klar til 700hk, vis jeg skulle finde på og udnytte min turbo fuldt ud :) dog tror jeg aldrig det bliver aktuelt.
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#6 Indlæg af HenrikGM »

Iflg Svensken, så kan en B230 ikke lave 700hk uden som absolut 3,5" hele vejen ud, mindst med dobbelte 3" dæmpere.

Men om detpasser.... :roll:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#7 Indlæg af Thomas h p »

HenrikGM skrev:Iflg Svensken, så kan en B230 ikke lave 700hk uden som absolut 3,5" hele vejen ud, mindst med dobbelte 3" dæmpere.

Men om detpasser.... :roll:


vi må se, vis ikke, så må jeg jo nøjes med det der nu bliver max :)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#8 Indlæg af HenrikGM »

Var der ellers ikke noget med at du ville bygge efter mindre effekt for at få det mere simpelt ?
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
Thomas h p
Mester Medlem
Indlæg: 665
Tilmeldt: 06 sep 2011, 19:45

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#9 Indlæg af Thomas h p »

Skal holdes så simpelt som muligt, men vis jeg nu fik den tossede ide, og gå all the Way, så det jo godt og være forberedt :-) lige nu vil jeg sige den max skal køre 500hk, med så lav ladetryk som muligt :)
Mark
Senior Medlem
Indlæg: 380
Tilmeldt: 17 sep 2003, 19:05
Geografisk sted: Danmark

Re: udstødsningssystem 3,5"-3"

#10 Indlæg af Mark »

3" på en 2L ford turbo var max effekt 538hk, det eneste der voksede med mere ladetryk var modtrykket i udstødningen, skal siges at WG var kørt ind i udstødningen 1 meter efter turbo, skiftede til 3,5" helevejen og stadig med WG ind 1 meter efter turbo, der gav den 674hk og turboen var ved at løbe tør for luft ved 2.1 bar, garrett gt3582r
Besvar