Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2012, 10:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
Hey er der nogen der ved hvad std indsugnings manifolden på en 3sgte mr2 kan flowe ? Jeg kan ikke rigtigt finde en aftermarket indsugnings mainfold, så jeg lægger ud med std denne sommer. Men har ingen anelse om hvad den kan flowe af hk. Nogen der kan hjælpe ? :)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2012, 13:08 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Ved ikke hvad en orginale kan være med til, men her er et par andre:

http://www.atsracing.net/Parts/Index/ATSMANIFOLD
http://www.atsracing.net/Parts/Details/E-IMAN-SR
http://nozzs.com/index.php?main_page=pr ... ducts_id=6

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2012, 13:36 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 10 feb 2008, 10:27
Indlæg: 31
hej. her står lidt om tuning af en 3s-gte.

The stock intake manifold has very poor distribution characteristics which cause more air to flow into the #2 and #3 cylinders than to the #1 and #4 cylinders. If using the stock intake manifold with an EMS at power levels above 250rwhp, apply some fuel trim to the inner cylinders to keep them from going dangerously leaner. A properly designed intake manifold with a larger surge tank than stock is critical to making safe power above 350rwhp.

http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 14 jan 2012, 20:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
den kan vel flowe til omkring 1000hk. det er så muligt der kan laves noget der er bedre, der kan sikkert også laves noget der er ringere!
hverken manifold eller top er ret symetrisk, altså fra cylinder til cylinder. nærmest som fire enkelte design. 2jz er det samme...bare sex.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 14:55 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
okay :) blev bare lidt urolig da jeg læste det med de max 350 rwhp. for det skulle min da ret gerne en del over.

men det med fordelinge bliver vel et problem med std manifolden ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 15:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
hvad valgte TOYOTA at gøre ved det problem?
på den bil de gav garanti på.... måske den samme løsning vil virke for dig?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 18:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
pas, aner ikke hvad de gjorde. men den laver jo også "kun" 245 std. jeg skulle gerne over de 500 rwhp i løbet af sommeren, hvilket er lidt mere end de 350 rwhp std indsugningen skulle kunne klare standart.

men det er kun hvad tidligere vedlagte link viser. jeg mener at jeg har set mr2'er med over 500 hk på std indsugningen kan dog ikke finde den video hvor jeg så bilen :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 18:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
jeg ved at de 2 andre mr2'er der køre med samme setup som min, benytter indsugninger med lige rør, hvor indsugnings "kassen" er placeret i bagagerummet sammen med intercooleren, disse mr2'er er begger over 700 rwhp og den ene nærmer sig vist nok de 1000 rwhp. men et sådan setup vil nok ikke falde i god jord hos en synsmand :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 19:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
har set flere eksempler på langt over 600 hk på det plenum,,,

som Søren siger,,,der kan nok rykkes mere ud en du har lyst til :-)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 jan 2012, 19:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
det lyder ikke så skidt :D for jeg vil ikke over 550 MAX da bilen skal bruges til track og ikke drag. og allerede ved 400+ er den lunefuld :D

det er svært med sådan noget, for der er så mange delte meninger, alle steder man spørg og læser. og vil helst ikke smadre en 130.000 kr's motor med det samme hehe :D


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team