Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 00:31

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 08 jan 2012, 11:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Hey

Hvad plejer størrelsen af wastegate at være på turbo'er til intern WG ?

Har en kammerat der har købt denne MP Turbo MP5874/5876-T3TWG70/70A - 802296

Han kan ikke få den til at lade mindre end 1,1bar trods at klappen står wide åbent :D Motoren den sidder på er en B230FK Volvo motor. 2.3L

spørger bare lidt grundlæggende hvad dim de plejer at have, har selv haft problemer med en Turbo motor T3T4TOP som ikke kunne styre trykket


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 13:17 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Hejsa.

Har ikke et konkret svar på dit spørgsmål, men jeg har en bekendt som fik monteret en T3/T4 kinalader på sin B230'er.
Da den så skulle køres ind på felt, blev den ved med at rende af med trykket. Den kunne ikke komme under 1.1-1.2 bar i tryk. Det var så fordi at hullet bag wastegate-klappen simpelthen var lavet for lille fra start, i kina-land. Så det endte med at endehuset blev afmonteret, og hullet fræst op så det passede med klappen.

Og så kom der styr på trykket..

Som sagt, ikke noget svar, men bare min 50 cents :wink:

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 13:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis turbo ikke passe til resten af opsættet, kan den rende løbsk, uanset hvad den turbo hedder.

Det kaldes boostcreep, sker på orginale opsæt også, hvis man ændre på feks udstødning.

Ser det tit ved toyota, på deres 4efte og 2jzgte turbomotorer..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 13:25 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Samme problem jeg havde med min T3T4 fra turbomotor :) dog har jeg droppet den mølle :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 14:33 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg har set størrelser lige fra 26mm til 40mm Målt på ventilen.
Selve kanalen plejer at være min 4mm mindre.

Men jeg tror ikke wastegate størrelsen er hovedproblemet.
Det er nok nærmere at det er en twin scroll turbo, og at dømme efter billederne så er wastegaten kun koblet til den ene kanal.
Hvis motoren kører med en standart udstødnings manifold. så ville jeg starte med at fjerne væggen i turbinehuset, således at wastegaten ser hele huset. Og porte kanalen til wastegaten, hvis den er meget lille ift. ventilen.

MVh

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 21:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Det kan i have ret i at hvis str passer helt forkert med opsætning kan der komme problemer, men syntes ikke en T3T4 eller T34 turbo burde være problemet her. Vil også mene den min kammerat har købt burde kunne klare den 2.3L Motor :wink:

Dog skal jeg ikke sige om jeg tager fejl på det her punkt, så meget viden har jeg desværre heller ikke. Det under mig bare at han ikke kan komme under 1.0bar, men som du selv påpeger har jeg slet ikke lige set det med twinscroll og med enkelt indløb på intern wastegate :damn:

Men vejen frem må da være en extern wastegate på 38mm så er man da sikker :rock:

Finn

Den GT30 Turbo rene sælger er det en du har kigget på eller set i gang ??


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 jan 2012, 22:06 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Nope, desværre ikke set de GT30 i aktion endnu, kun den GT2871

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2012, 18:58 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Nå okay så den bare her den anden dag på siden, den ser da meget fin ud :D


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 jan 2012, 19:00 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Han har haft den et stykke tid, bare ikke fået den på siden.
De er da fine alle sammen :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team