eg har kig på en ny knastaksel til XSi'en - men jeg kan filme ikke finde ud af hvilken en jeg skal gå efter. Jeg har et par at vælge imellem. (overlap er beregnet med:
http://www.rbracing-rsr.com/camshaft.html, så det er ikke sikkert den er korrekt).
Knast 1:
Løft: 11.25mm/11.25mm
Løft ved TDC: 2.3mm/2.3mm
Duration: 280 grader (244grader)
Full lift: 112 grader
timing: 54/10 10/54
(overlap 20 grader)
Knast 2:
Løft: 9.81mm/9.81mm
Løft ved TDC: 1.27mm/1.27mm
Duration: 276 grader - jeg ved ikke ved hvilket løft..
Full lift: 110 grader
Timing: 28/68 68/28
(overlap 56 grader)
Knast 3:
Løft: 11.15mm/11.15mm
Løft ved TDC: 1.2mm/1.2mm
Duration: 270 grader ( 237 grader)
Full lift: 114 grader
Timing: 0/57 57/0
(0 grader overlap??)
Original knasten:
Løft: 10.6mm/10.6mm
Duration: 270 degrees (235 degrees)
Full lift:
Timing:
Hvis jeg ikke husker helt galt så plejer knast 2 at give knapt 140Hk på en 1.6l 8V TU'er, men jeg kan ikke helt lure hvordan de to andre kan tænkes sig at opføre sig. 3'eren er jeg tilbøjelig til at skrotte helt da den mere eller mindre er en std. knast. (Den er da også FIA godkendt)
Motoren bliver som følger:
106 GTI toppakning
Portet top
4-2-1 bananmanifold
Std. udstødning
Std. 1.3 indsugningsmanifold + filterkasse med K&N filter
Motorstyringen chipper jeg selv om, men jeg vil helst undgå en tomgang der skal ligge på 1000+ rpm for at holde den stabil.