Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 05:06

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
Junior Medlem

hey gutter. har bygget min første motor(yaay!) og vil grne høre jeres meninger og idéer !

der er tale om:
2.7 ETA blok med askebægerstempler
E36 M3 US krumtap (+5mm slaglængde = 86mm)
m20b20 topstykke
325 indsugningsmanifold
325 dyser
E36 M3 Gearkasse

kører dog stadig med LMM og std knast, men derudover har jeg ikek flere ideer til hvad jeg kunne optimere den med ?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Brædstrup
Hvad er årsagen til at du har valgt et 20' er topstykke? Det har jo små ventiler og der er jo heller ikke meget "hul igennem" i forhold til en 325i top.

Hvis du ikke har planer om en skrappere knast, kan det ikke betale sig at gøre ret meget mere ved toppen ud og over at fjerne hvad der måtte være af grater og støbe fejl i kanalerne.
Hvis du har plan om en skrap knast, med højt løft vil der kunne hentes noget i at arbejde med ind og udstødnings kanalerne og ventilsæderne. Hvad og hvordan det skal laves vil jeg ikke kloge mig i, det er der nogen der har meget mere forstand på end mig.

Hvad med udstødning sådan en gammel bmw har altid været glad for noget med "hul igennem" 2x2" eller et rør i 3" vil ikke være at kimse af :wink:

Ellers vil du kunne hente en del ved at få noget andet styrring på så du kan få lavet noget 3" rør fra gasspjæld ud til luftfilteret. Det billige alternativ er at finde en lmm fra en m30 3,5 flytte elektronikken fra din egen over i den, det passer lige i og der er noget større hul i.

Mvh Jacob

Titel: re:
Junior Medlem

Grunden til 20er top er kompression og det med den lmm fra en m30 havde jeg overvejet ! Dog håber jeg snart at få Ms box på hvilket gør den overflødig

Titel:
Medlem

Vil nu vove at påstå at den smule komp. forholdet bliver lavere bliver opvejet af det bedre flow. Ellers kan der jo tages lidt af blokken for at få det til at passe igen.

Jeg fandt dog bare et sæt af de rigtige stempler i stedet :wink: efter blok og top er blevet rettet af endte det hele på omkring 11,2:1. Med std knast og MS styring trækker den som en lastbil fra bunden af :lol:

Billede

De er nok dog desværre tæt ved umuligt at finde mere, så løsningen med at høvle lidt af og få det hele til at passe igen med et justerbart knasthjul er nok mere realistisk.

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: i midten af midtjylland
Nu behøver man ikke at frygte at lave lidt topstykke arbejde selv, brug lidt fornuft og noget tid på at kikke på nettet, så kan du nemt selv.

Men jeg er også lidt i vildrede over hvordan du kan komme i tanke om at bruge en 2,0 top til en 2,9 motor.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hårup v/Silkeborg
JDJ skrev:

Billede

Lidt OT:

Hvad sker der i cylinderen her? den 1. lidt nede i...

Titel:
Medlem

JesperKonge skrev:
JDJ skrev:

BILLEDE

Lidt OT:

Hvad sker der i cylinderen her? den 1. lidt nede i...

Tænker du på den ridse som honeren ikke helt havde taget, eller olien som er på vej ned af igen efter motoren har været drejet rundt en gang? :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Det lyder da til en fin motor, men fodring og topstykke er vejen til de rigtig gode hk.

Jeg vil foreslå dig at ofre lidt mønt på sådan en her:

http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-M3-3-2L- ... 1881wt_942

De er til at betale sig fra. På med en MS eller andet måske, samt noget knastaksel. Det med knast kommer du ikke udenom.

Indtil videre er din motor (selvom den er fin) jo bare en stroket motor. Dvs du har sikkert fået en masse moment, men ikke så mange hk, og du har ikke flyttet ydelsen, eller dit powerband ud over NM som måske endda hvis du er uheldig ligger dumt i forhold til hk kurven ?

Anyways, fedt projekt, 2,9 liter det er sgu iorden :) Held og lykke med det :rock:

Titel: ang top
Junior Medlem

Fik jeg at vide det var fedt med et 20er topstykke pga kompressionen desuden havde jeg ingen 25er top liggende:) men det er da ikke mange hk jeg henter på 25er top tror det er en 5-6 hk

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
som jeg har forstået det, så kommer et topstykke med godt flow mere til sin ret, jo skarbere knasten er og jo mere luft der skal "hurtigt" igennem.
Det virker da også til at være nemmere at flytte kompressionen fra en 325 top, til det af en 320 top, end det er at flowe en 320 top til samme grad som en 325 top ?!?
Men nu er jeg dog ikke BMW mand.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 31 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time