Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 12:08

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sønderjylland
Hey gutter

Jeg har lige en spørgmål der kræver en lille forklaring.

Når jeg kører med std ladetryk 0.8 bar (fjeder tryk) og skyder bilen af så holder den trykket hele vejen fra 3500 - 4000 omdr og op

Men hvis jeg hæver det til 1.1 bar (med blledventil) falder ladetrykket til 0.9 længere oppe i omdr omkring 6000 omdr og derover. Den laver maks effekt ved 5500 omdr ca.

Er det set før eller hvad kan det være :?: Det er ikke noget jeg har lagt mærke til før, og den trækker som den plejer. :coffee:

S3 Optimeret

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtfyn
Er det ikke meget normalt den ikke kan holde trykket når den skal levere mængden?

Titel: ..
Mester Medlem
Brugeravatar

Jack skrev:
Er det ikke meget normalt den ikke kan holde trykket når den skal levere mængden?

Kan godt være, det er det jeg er i tvivl om.

Det er en gt2560ls lader

S3 Optimeret

Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sweden
BANDIT skrev:
Er det set før eller hvad kan det være :?: Det er ikke noget jeg har lagt mærke til før, og den trækker som den plejer. :coffee:

Set rigtige mange gange før. Det er dit system der ikke kan flowe det motor forlanger ved 1.1 bar og xxxx rpm. Som regelt er det turboen der er for lille, men et for lille luftfilter er også set før...

Magnusssen

"God made Heaven and Earth, and the rest was made in China."

Mester Medlem
Brugeravatar

klyfax skrev:
BANDIT skrev:

Set rigtige mange gange før. Det er dit system der ikke kan flowe det motor forlanger ved 1.1 bar og xxxx rpm. Som regelt er det turboen der er for lille, men et for lille luftfilter er også set før...

Okay , min turbo arbejder osse lige på kanten af hvad den kan præstere.
Og har kigget på et større filter , sys nemlig osse det kunne tåle at være en tand større.

Så mere flow i turbo er opskriften :coffee:

S3 Optimeret

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Interessant emne. Min GTI-R gør det samme. TÆnker at det er på grund af for store trykrør. Lyder det helt dumt?

I took an IQ test and the results were negative.

Mester Medlem

Geografisk sted: Veksø Sjælland
klyfax skrev:

Her vil jeg nok påstå, at du ikke nødvendigvis har helt ret hr. klyfax...
Hvis vi antager at du kan bleede x liter luft ud af bleed ventilen, så vil der opstå en "mætning" i flowet på et tidspunkt, ved lave omdrejninger vil dette punkt opstå senere hvilket giver udtryk i at trykket hæves (nu hvor actuatoren i grunden jo ikke modtager det "rette" tryk. dvs at du bleeder en anseelig mængde af det der sku ha åbnet actuatoren ud, men ved højere omdrejninger skal du bleede mere ud, for at opnå samme "hævede" tryk, da dit system nu leverer så meget luft at den lille del du bleeder nu bliver ubetydelig i forhold til systemflowet.

et simpelt forsøg alle kan hygge sig med er at blæse igennem i vaccumslange, den kan flowe en given mængde, og hæver man fortrykket til det dobbelte, vil slangen ikke flowe ret meget mere. modstanden gennem slangen er ganske simpelt for stor. så et lille hul i slangen til actuatoren i form af en bleedventil, vil altid give udtryk i et lille overboost lige når turboen sætter tryk og herefter vil trykket falde i takt med omdrejningerne.

løsning: elektronisk boostcontrol :wink:

Senest rettet af Yugo Turbo 21 jul 2010, 23:40, rettet i alt 2 gange.

Titel:
Mester Medlem

Staalanden skrev:
Interessant emne. Min GTI-R gør det samme. TÆnker at det er på grund af for store trykrør. Lyder det helt dumt?

tænk på hvilken mængde luft din turbo flytter når der er godt damp i keddelen... om du kører med 2,5, eller 3,5 tommer trykrør vil næppe give dig noget målbart. det vil i alt fald ikke tage effekt i det høje omdrejningsområde

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Slagelse
Yugo Turbo skrev:
Staalanden skrev:

tænk på hvilken mængde luft din turbo flytter når der er godt damp i keddelen... om du kører med 2,5, eller 3,5 tommer trykrør vil næppe give dig noget målbart. det vil i alt fald ikke tage effekt i det høje omdrejningsområde

Ja du har sgu nok ret. Tænkte bare at de 3" trykrør der er lavet på min var lidt voldsomme:)

I took an IQ test and the results were negative.

Titel:
Mester Medlem

Jeg vil mene at du nok ikke engang vil ku måle forskellen hvis du laver nye rør i 2,5 tommer, med samme forløb som de gamle. det der kan gøre en forskel er et mindre bøjninger, men selv der vil jeg stadig tro at hvis du sætter den på et felt før og efter, så vil der ikke være en forskel, og da slet ikke en forskel der retfærdiggør det arbejde det kræver at lave nye rør.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time