Heyer guru skrev:
Det er ikke helt Twin Scroll setup i har bygget, det er nærmere "twin turbo" setup på todelt turbinehus. Det giver ikke samme effekt/gaveregn.
Når vi kigger på hver "motor-række" er de 4 cylindre hos jer ikke adskilt men skyder i samme kammer - det er single scroll setup. En af de helt store fordele ved Twin Scroll / fysikken er pulstrykket. Det er cylinderadskillelsen frem til todelt turbinekammer som giver pulstrykket og som bidrager til hurtig spoolup og lavt modtryk. Dvs. når cyl 1 skyder så er der ingen andre cylindre den kan tabe pulstryk indover overlabbet på. Det gør at trykket for det første er langt højere når det rammer turbinehjulet end hos jer (og ved normalt single) OG at modtrykket i øvrige cylindre holdes nede. Med tændingsrækkefølge 1-8-4-3-6-5-7-2 får jeg det til (1+6), (8+5), (4+7), (3+2). Så ville det være "true" Twin Scroll med fysikkens gaveregn på højt pulstryk og modsvarende lavt modtryk. Det får i ikke når i kører 2 x single entry i todelt turbinehus.
I kører istedet hver række som en samlet puls. Det er det jeg mener med i kører single entry eller twin turbo på én turbo. Altså i har bygget 2 x single entry på 2 x 4 cyl fordelt på én turbo. Det giver jer ikke helt samme fordele.
Jeg vil skynde mig at understrege at jeg nævner det blot for debatten omkring Twin Scroll, intet kritik af et i forvejen fedt projekt.
Og lige en ting som skær i øjnene:
HUSK at Kina T70 ALDRIG har været en T70 på kompressorsiden.
Når i på side 9 plotter på kompressormap og har været på google (eller calculator) og hente et T70 map så er i helt forkert på den med sammenligning med Kina T70.
En Kina T70 er en kopi af en tidlig T60 (altså inducer kompressorside = 60mm) men har fået kinanavnet SUPER T70.
Når i efterfølgende snakker om Kina GT45 så er det sjovt nok den turbo mappet vil kunne læne sig bedst op af idet nogle sælgere af Kina GT45 opgiver inducer til 70mm på kompressorsiden.
Blot så i lige er klar over det....altså at det T70-map i har plottet på nærmere er til sammenligning på jeres kina GT45 og ALDRIG som i tror en Kina T70.
Iøvrigt, hvilken "calculator" har i brugt på den tal-udskfrift?
Mvh Jakob