saveit skrev:
Ja jeg må få målt det modtryk.
Jeg vedhæfter billede med diagram af TU motorernes standardknaster. Den jeg har er den der står TU2J2 (106rallye) ud for. Der er lidt overlap kan jeg se.
Jeg vil helst ikke risikere at ende med turbolag eller et omdrejningsspænd der ligner en sugemotorer (+5000 omdrejninger før der sker noget). Derfor tøver vi lidt med skift af turbo.
Turbospecs på den nuværende GT1752 er 52mm, 55 trim, 0.53 A/R. Jeg har ikke mere info om den da den ikke er listet på garretts side.
Lige omkring turboen…
Du har exducer på kompressorsiden på 52mm og inducer på omkring 38.5mm (forudsat oplyst trim 55)
Dertil et GT17 turbine setup, med hvad der ligner .53 i A/R. Exd/Ind ukendt.
Jeg tvivler på at den GT1752 har det godt med at lave meget mere end det den har gået med til hidtil. I såfald skal der trylles noget. Kigger man på GT2052 (ligger tæt på mht. exd/ind) så ligger "bullseye" på mappet groft omregnet omkring de 100-170hk. Hvis du vil længere ud i mappet til højre så kræver det din turbineside syntes det er sjovt at lege (flowe) med. Din turbineside er ikke GT20, men GT17. Begge turboer har enslignende kompressorside.
Til det mål du nævner (+200hk) ville jeg gå efter et nummer større. Det behøver ikke overraske negativt mht. turbolag
Eksempel:
http://www.powerpage.dk/node/66
Turbine:
Exducer Diameter, 46,0
Inducer Diameter, 53,4
Trim, 81,0
A/R 0,65 T25 med intern wastegate
Kompressor:
Inducer Diameter 46,4
Exducer Diameter 60,0
Trim 59,8
A/R 0,42
Samtidig vil dine flangeovergange nu også passe (T25)
Din målsætning om 200hk er ikke noget voldsomt mål.