Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 22:50

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 10 mar 2010, 13:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Hey gutter.

Jeg har et topstykke liggende fra min tid med Rs turboén, som er lavet ved Bruno hansen med større ventiler, anden knast osv. Og så tænkte jeg på at jeg engang havde læst at englændere bygger en zetec bund sammen med en cvh top..

Hvordan og hvorledes skal jeg bære mig ad med dette?
Jeg sigter efter 300 hk.. Ved ikke om det er for urealistisk et mål.
Budgettet er ikke uendelig stor, men det er et langsigtet projekt, så jeg køber jo bare tingene hen af vejen. :)

I må gerne komme med input osv om hvilken turbo osv jeg skal bruge, og hvor jeg kan skaffe diverse stumper henne.

På forhånd tak.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 16:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 18:44
Indlæg: 286
har du set her ?
http://www.quantums.info/zvh.htm

Det er en del links på google der viser hvordan de er bygget op.


Der er jo mange muligheder 2,1 ZVH, 16V Zetec ?

Hvis du vælger zvh så husk lige du ikke skal købe en almindelig cvh tandrem...


Senest rettet af Escort 3 10 mar 2010, 16:57, rettet i alt 1 gang.

Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 16:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
på budget. find en 1,8 zetec, de er nemmest at finde billigt.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 17:53 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Havde nu satset mest på 2.0/2.1 og så med cvh 8v topstykke. Mener at det bliver for omfattende og dyrt hvis det skal køre med 16v topstykke... :damn:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
hvorfor bliver det for dyrt? det er bolton med RST udsmanifolden på et 16Vtop (sådan ca) og der fås et hav af turbomanifolde til små penge til zetec.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 20:21 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Ja okay, det kan jeg godt se.. Men motoren skal i en fiesta, så tror der bliver problemer med pladsen også...

Passer manifolden fra en escort rs turbo på en zetec? Det har jeg aldrig hørt før, men skal sikkert nok passe.. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 20:32 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
LionTamer skrev:
Ja okay, det kan jeg godt se.. Men motoren skal i en fiesta, så tror der bliver problemer med pladsen også...

Passer manifolden fra en escort rs turbo på en zetec? Det har jeg aldrig hørt før, men skal sikkert nok passe.. :)


hvilken model fiesta. MK3 fås trodsalt med en 1,8 16V motor i std.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 mar 2010, 21:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2004, 13:19
Indlæg: 387
Geografisk sted: Lovløse Vestjylland... ;)
Det er en Mk2 som skal have hele turen med lexan ruder, letvægts fælge og strippet kabine.. Derfor det ku være sjovt at lave en 300 hk motor til den vogn :)


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 10 mar 2010, 22:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Som møffe siger passer manifoldene næsten sammen , ikke svært at lave. Og når det aligevel ikke blir noget der kan synes er det nemmere og bedre at beholde 16v toppen.

Jeg har forresten en turbo indsugningsmanifold liggende til sådan en silvertop hvis det blir aktuelt :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 11 mar 2010, 12:27 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
der er skam en her i dk med en RS2000 motor i samme model fiesta.

zetec er meget normalt at ligge i en fizz.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 21 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team