Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 14 dec 2024, 12:06

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 feb 2010, 10:05 
Offline

Tilmeldt: 16 feb 2010, 09:52
Indlæg: 5
Jeg står med min 2,8L VR6 turbo, den har fået skiftet dyser fra 226ml til 450ml. ja købte bilen for et stykke tid siden, men selv om jeg skruede op for brændstoftrykket, fik den stadig alt for mager blanding. derfor fik jeg regnet frem til at 450ml dyser var fine til netop min bil. jeg skiftede dyserne, og kørte en prøvetur, den kørte rigtig fint og fik en okay blanding. men selvfølgelig skulle den køres ind på ny. jeg slukkede den, og lod den holde en lille time, derefter startede jeg den igen, men den gik helt af helvede til, den lød som en gammel V8, og benzinen væltede bare ind, og bare du rørte gassen døde den. jeg sendte den derefter ned til padborg chip og turbo, for de skulle køre den ind, de kan ikke køre den ind, da de ikke kan få den til at gå ordentlig i tomgang.

Nogen der har en ide om hvad fejlen kunne være???? jeg gætter lidt på en luftmassemåler der endten er defekt eller beskidt.

Følgende opsætning på bilen:

T3/T4 turbo 400hk
1:8 komprossion med 2mm mellemlægsplade
lastvogns IC
255L bosch ekstern benzin pumpe
450ml bosch dyser
original motorstyring der er programmeret til opsætningen
2,5" udstødning
benzintryks regulator


MVH Rasmus :)

_________________
Rasmus Thomsen


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 10:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Måske du har dræbt et tændrør med den fede blanding.


Top
 Profil  
 
 Titel: hmm
Indlæg: 16 feb 2010, 10:33 
Offline

Tilmeldt: 16 feb 2010, 09:52
Indlæg: 5
også min tanke i første omgang, så skiftede alle seks styk, men den gør det stadig. glemte lige at tilføje der var 6 nye rør i :-)

_________________
Rasmus Thomsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 16:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1661
Er der ikke noget med, at hvis man kan måle 0,1v på signalledningen på de der VW'er - med slukket motor - så er de ved at ha' kørt deres km?

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2010, 20:46 
Offline

Tilmeldt: 16 feb 2010, 09:52
Indlæg: 5
hmm den har jeg godt nok aldrig hørt om, men vil da lige tjekke nærmere op på det.

_________________
Rasmus Thomsen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2010, 08:36 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 jan 2004, 22:19
Indlæg: 353
Geografisk sted: fyn kerteminde
Lyder som du skal skifte G62 vandtemp føler. ALLE vw butikker har dem på lager - gæt selv hvorfor..... :wink:

_________________
v/h Peter


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team