Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 mar 2025, 23:39

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 jan 2010, 23:13 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Hey, for noget tid siden satte mig og en kammerat en garett gt2860rs på hans 200sx s13 1.8. Den blev efterfølgende rullet ind ved bruno hansen, og bilen kunne nu bruges rigtigt. Så begyndte den det første stykke tid og ryge lidt fra udstødningen ved gearskift(med langsomme gearskift) og dette blev være og være.
Min kammerat hørte så fra flere ventilhætterne ofte går på disse motore, og vi skiftede dem. Det hjalp intet, og røgen er siden blevet være, og ryger faktisk konstant nu. Så lagde vi mærke til meget olie i trykrør og intercooler. Vi pillede tryk-afgangen af turboen og prøvede og starte motoren op, den så nærmest sprøjter olie ud. Vi tænkte straks at der måtte være gået et leje i den ellers helt nye turbo, og daubjerg fik den retur. De adskilte den og fandt den ok. De mener så at problemmet entet ligger i for meget underkomprission eller for dårlig retur.
Vi kontaktede også bruno hansen, som mente at det var meget normalt de røg de nissaner der!?!

Det skal sige den køre på castrol 10w-60 olie, og returen er de org studser som er brugt, bare med en armeret slange i mellem.
I dag prøvede vi så og pille slangen fra olie retur af ved bundkaret og lade det løbe i en dunk. Der kom det jeg vil kalde en fornuftig mængde olie igennem syntes jeg. Prøvede også og holde et par fingere op foran studsen i bundkaret med motoren kørende, og den blæste da lidt ud, men har sgu ingen ide om hvad der er fair.
Der sidder i øvrigt 2 studser på ventildækslerne, som begge er ført over i en cath tank, for netop og forhindre underkomprission.

Håber der er nogle der har et godt bud på hvorfor den turbo hellere vil skyde olie ud i trykrørene end i bundkaret, for er godt nok helt lost efterhånder.
Og skriv endelig for mere info, hvis det kan hjælpe!!!

Mvh Jack


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2010, 08:05 
Offline
Admin
Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 sep 2003, 12:17
Indlæg: 2105
Geografisk sted: Borup
Har i en restrictor på olietilgangen på turboen?

_________________
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 05 jan 2010, 08:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
John Sahl skrev:
Har i en restrictor på olietilgangen på turboen?


Næ.... Forklar lige nærmere:-) Altså begrænse flowet til turboen?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 09:42 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Ja, ligesom den her:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... e=ATP-OIL1

Kan være slangespecialisten har noget i den stil.

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 12:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Den har org. ristriktor på 1-1.5mm i den 90graders vinkel der sidder på motoren.

Jeg har aldrig hørt at ventilstampakdåserne skulle være specielt dårlige på ca18det'eren, men til gengæld er krumtapudluftningen ofte næsten kokset helt til, så trykket i krumtaphuset blivet højt.

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 12:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Snakkede lige med Daubjerg, de siger der sidder sådan en "begrænser" org i turboen:-(


Jesper H skrev:
Ja, ligesom den her:
http://www.atpturbo.com/mm5/merchant.mv ... e=ATP-OIL1

Kan være slangespecialisten har noget i den stil.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 12:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Mads B (dk) skrev:
Den har org. ristriktor på 1-1.5mm i den 90graders vinkel der sidder på motoren.

Jeg har aldrig hørt at ventilstampakdåserne skulle være specielt dårlige på ca18det'eren, men til gengæld er krumtapudluftningen ofte næsten kokset helt til, så trykket i krumtaphuset blivet højt.

Hvor mener du den stopper til?

Skal siges vi har brugt oil feed slange fra apex performance.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 12:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Der går et rør fra bunden af krumtaphuset og op til de 2 studser på ventildækslerne og det er stoppet/næsten stoppet på de flest ca18det'er pga dårlig olie også er det jo efterhånden en 18-20år gammel motor.

Der sidder også noget filterhaløj i ventildækslerne som med fordel kan renset

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 13:03 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2004, 16:23
Indlæg: 542
Geografisk sted: Midtfyn
Mads B (dk) skrev:
Der går et rør fra bunden af krumtaphuset og op til de 2 studser på ventildækslerne og det er stoppet/næsten stoppet på de flest ca18det'er pga dårlig olie også er det jo efterhånden en 18-20år gammel motor.

Der sidder også noget filterhaløj i ventildækslerne som med fordel kan renset


Oki cool, det rør der går fra krumtapshus til ventildæksel, kan det fjernes helt og renses(stål røret), eller kan det nøjes med og fjerne slangen for oven og rensen den?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 jan 2010, 13:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
Der er et 90graders buk på røret nedenunder indsugnings manifolden og det er der det er værste.... røret skal tages af for at det bliver godt

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 24 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 23 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team