Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 10:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 21 okt 2009, 17:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Nogen der har efaringer med sådan en.

Billede


Havde lidt en ide om det kunne være en fordel på en bil som min.
Så burde jeg vel kunne holde en konstant olie temp på omkring 90 grader.

Eller hvad siger i , vil jo mene at en luftkølet vil svinge mere i temp


Mener selv at for varm olie bl.a var årsagen til mit motorhavari.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2009, 17:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 02 okt 2003, 09:19
Indlæg: 1402
Geografisk sted: Fredericia
hvis du er sikker på din vandkøler er stor nok til at klare den extra belastning.

Jeg køre med termostat på min luftkølede oliekøler og det virker fint omkring 90 normalt og omkring 100 når den får gas

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 21 okt 2009, 17:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Mange VW´er kører standard med en vandkølet oliekøler. Som jeg ser det, så forsøger man, at køle olien ned, med 90 grader varmt vand... Det kan da ikke være specielt effektivt!? Til gengæld er vandet som en olievarmer, så olien hurtigere opnår driftstemperatur.
Alternativt kan man montere en luftkølet oliekøler med en elektrisk blæser.
Bliver olien over 130 grader varm på din bil? Hvilken olien kørte du på?


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 21 okt 2009, 18:26 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
på daihatsu sidder der en snegl der køler olien mellem blok og filter... om den er effektiv aner jeg ikke noget om...

Men den bruger kølevandet fra bunden af køleren - der sidder et udtag i bunden af den til det.... Er der nogle der ved hvor "koldt" kølevandet er i bunden af køleren på en normal bil?


Og om løsningen som sådan virker ordentligt? Altså om det faktisk HAR nogen god kølende effekt?

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 22 okt 2009, 10:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Fortsætter her tak for svarene


http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=22781

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 51 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team