Mange VW´er kører standard med en vandkølet oliekøler. Som jeg ser det, så forsøger man, at køle olien ned, med 90 grader varmt vand... Det kan da ikke være specielt effektivt!? Til gengæld er vandet som en olievarmer, så olien hurtigere opnår driftstemperatur.
Alternativt kan man montere en luftkølet oliekøler med en elektrisk blæser.
Bliver olien over 130 grader varm på din bil? Hvilken olien kørte du på?
på daihatsu sidder der en snegl der køler olien mellem blok og filter... om den er effektiv aner jeg ikke noget om...
Men den bruger kølevandet fra bunden af køleren - der sidder et udtag i bunden af den til det.... Er der nogle der ved hvor "koldt" kølevandet er i bunden af køleren på en normal bil?
Og om løsningen som sådan virker ordentligt? Altså om det faktisk HAR nogen god kølende effekt?
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S