JakobM skrev:
Karsten skrev:
Hej skal til at lave en ny udstødning, til min nissan 200 s14a 2,0 turbo, ved ikke om det skal være 2½ eller 3" skal have ca 350hk i den. Er der noget for eller imod
Du kan måske nå de 350hk med 2½, men så skal det være fordi det er et mål i sig selv med 2½. Der går langt hurtigere prop i systemet. Det gælder for turboen om at have så frit afløb som overhovedet muligt. Har du 90 graders downpipe lige efter turbo, så vil det bedste alternativ være så stort som muligt i bøjningen f.eks. 3½' bøjning eller sågar 4' hvis plads, herefter et godt stykke 3' og helst hele vejen så langt som muligt. Når du er kommen ud bag under bilen kan du evt. dimensionere ned i 2½ da luften er mere afkølet her. Det kritiske punkt er de første længder OG bøjninger lige efter turbo.
En 3' hele vejen klare det fint, men lad være med at have 2½ lige efter turboen.
Nej du skal selvfølge have 20 tommer udstødning med en af de der fucket up potter hvor du kan smide 2½ L colaer og en mobil samt en pakke smøger i ...ikke ...
det lyder sgu snart som børne galleriet .. 400hk kan laves på en 2 tommer udstødning ... og det er inkl 2 potter ... sådanne et system kunne nok drage
lidt fordel af en større diameter .. men den fucket up hype der er om at bigger is always better .. er ret BG .. snart skal der sgu snart spacere til for at hæve bilen for at få plads til den 5" udstødning supra folkene tror er "da bomb" ...
hvis 350 hk er målet så kan det klares med en 2" ... men hvis du vil have lidt potter og katalysator på så kan der være en idée i at gå lidt op i størrelse ... men hvis der ikke er plads til meget mere end en 2½ tomme så drop de BG folk der råber op om en 3 tomme er minimum... prøv i stedet at regne den procentvise areal forøgelse ud fra eg. 2 til 2.5 til 3 tomme .. det er nemlig ikke helt linært
og de supra fuckere der tror 5 tommer er sagen

...
en turbobil har det bedst med så lille modtryk i udstødningen ja ... men der er et punkt hvor kræfterne er bedre spildt andre steder