Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 23:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2005, 07:47 
Jeg har lige købt en corolla med en skarp knast i og den tidligere ejer oplyste at det var en 286 grader hvordan omsætter man det til alm. viden ?
er det samme skarphed som et barberblad/kniv eller er det et bestemt sted der er skarp som man skal passe på hvis der skal justeres på motoren.

Håber nogen kan hjælpe.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 11:02 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja du skal passe på du ikke skærer dig på knaster ,når du justere ventiler,hvis de er meget skarbe.300 grader er barberskarb,men vil sige at dine 286 grader ikke er mere end end sløv skrallekniv.
Men du kan jo altid tage dem ud og give dem en tur med den store vinkelsliber.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 12:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 207
Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
Personligt plejer jeg Hvis knasten er gået han og blevet for skarp over 288... at tage topdækslet af og lade motoren stå ved 2500omd.. og glatter knasten med en dremmel..
Dem fra silvan er ret gode..!!
Så er det jo bare at skifte olien så der ikker er fyldt med spåner..
beregn nu bare at halvdelen af olien mangler (ca 2liter) pga det sprøjter lidt når man bruger den her fremgangsmåde..!!

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=24723


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 15:42 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
jens k
Du har en del at lære om motorer, før du vil forstå et svar på dit spørsmål.
Start f.eks. her... http://www.powerpage.dk/tuning_teori_1indflydelse.asp

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 22:51 
jens k
Du har en del at lære om motorer, før du vil forstå et svar på dit spørsmål.
Start f.eks. her... http://www.powerpage.dk/tuning_teori_1indflydelse.asp
_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov

Jeg går ikke så meget op i det med hvordan det virker men bare om man kan komme til skade ved at tage bundkaret af for at få justeret den skarpe knast lidt eller slebet lidt med sådan en dremmel ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 22:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Det farligste ved at tage bundkar af,er nok at få den i bæret.De giver en kæmpe bule,og dit hår ser meget fedtet ud i 14 dage.
Havde ikke tænkt på det med dremmel,det virker fint.Har lige testet det på min 285 grader knast.Det skærer papir i meget fine stremler,så vil skyde på den er over 300 grader.
Bliver lidt i tvivl nu ,det med grader.Er det hvor mange grader den kan holde til,altså temperatur ?
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 23:04 
vil det så sige at man bare sådan ved hjælp af en dremmel kan lave den sparpe knast om til en der endten er skarpere eller bare lidt mere sløv hvis der er det man ønsker?

PS: er det nødvendligt at skifte alt olien bagefter eller var 2L nok ?


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 23:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det er nemt nok.Bare klø på med dremmel og føl dig frem hvor skarb den er.
Men pas på den ikke bliver for skarb,så går den ikke godt i tomgang.
God regel er,hvis den skærer lige ind til benet,så hoster den lidt i tomgang.
2L olie er nok lige rigeligt,du skulle jo nødig drukne lejer.
Skifte olie??? hvad mener du,jeg fylder bare lidt på når den mangler.
MVH Finn

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2005, 23:11 
Ok så ved jeg hvad jeg skal bruge min søndag på.


Top
  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2005, 03:10 
Håber sku for fanden ikke du er så dum!!!!!!


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 38 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team