hjælp til knaster
Redaktør: Moderatorer
-
jens k
hjælp til knaster
Jeg har lige købt en corolla med en skarp knast i og den tidligere ejer oplyste at det var en 286 grader hvordan omsætter man det til alm. viden ?
er det samme skarphed som et barberblad/kniv eller er det et bestemt sted der er skarp som man skal passe på hvis der skal justeres på motoren.
Håber nogen kan hjælpe.
er det samme skarphed som et barberblad/kniv eller er det et bestemt sted der er skarp som man skal passe på hvis der skal justeres på motoren.
Håber nogen kan hjælpe.
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Ja du skal passe på du ikke skærer dig på knaster ,når du justere ventiler,hvis de er meget skarbe.300 grader er barberskarb,men vil sige at dine 286 grader ikke er mere end end sløv skrallekniv.
Men du kan jo altid tage dem ud og give dem en tur med den store vinkelsliber.
MVH Finn
Men du kan jo altid tage dem ud og give dem en tur med den store vinkelsliber.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Damborg
- Medlem
- Indlæg: 207
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Geografisk sted: Nordsjælland-Frederiksværk
- Kontakt:
Personligt plejer jeg Hvis knasten er gået han og blevet for skarp over 288... at tage topdækslet af og lade motoren stå ved 2500omd.. og glatter knasten med en dremmel..
Dem fra silvan er ret gode..!!
Så er det jo bare at skifte olien så der ikker er fyldt med spåner..
beregn nu bare at halvdelen af olien mangler (ca 2liter) pga det sprøjter lidt når man bruger den her fremgangsmåde..!!
Dem fra silvan er ret gode..!!
Så er det jo bare at skifte olien så der ikker er fyldt med spåner..
beregn nu bare at halvdelen af olien mangler (ca 2liter) pga det sprøjter lidt når man bruger den her fremgangsmåde..!!
- hYe
- Mester Medlem
- Indlæg: 732
- Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
- Geografisk sted: Malmö
jens k
Du har en del at lære om motorer, før du vil forstå et svar på dit spørsmål.
Start f.eks. her... http://www.powerpage.dk/tuning_teori_1indflydelse.asp
Du har en del at lære om motorer, før du vil forstå et svar på dit spørsmål.
Start f.eks. her... http://www.powerpage.dk/tuning_teori_1indflydelse.asp
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
-
Jens K
jens k
Du har en del at lære om motorer, før du vil forstå et svar på dit spørsmål.
Start f.eks. her... http://www.powerpage.dk/tuning_teori_1indflydelse.asp
_________________
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Jeg går ikke så meget op i det med hvordan det virker men bare om man kan komme til skade ved at tage bundkaret af for at få justeret den skarpe knast lidt eller slebet lidt med sådan en dremmel ?
Du har en del at lære om motorer, før du vil forstå et svar på dit spørsmål.
Start f.eks. her... http://www.powerpage.dk/tuning_teori_1indflydelse.asp
_________________
Smøring er ALT!
"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."
- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Jeg går ikke så meget op i det med hvordan det virker men bare om man kan komme til skade ved at tage bundkaret af for at få justeret den skarpe knast lidt eller slebet lidt med sådan en dremmel ?
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Det farligste ved at tage bundkar af,er nok at få den i bæret.De giver en kæmpe bule,og dit hår ser meget fedtet ud i 14 dage.
Havde ikke tænkt på det med dremmel,det virker fint.Har lige testet det på min 285 grader knast.Det skærer papir i meget fine stremler,så vil skyde på den er over 300 grader.
Bliver lidt i tvivl nu ,det med grader.Er det hvor mange grader den kan holde til,altså temperatur ?
MVH Finn
Havde ikke tænkt på det med dremmel,det virker fint.Har lige testet det på min 285 grader knast.Det skærer papir i meget fine stremler,så vil skyde på den er over 300 grader.
Bliver lidt i tvivl nu ,det med grader.Er det hvor mange grader den kan holde til,altså temperatur ?
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 
-
Jens K
-
K-FINN
- Mester Medlem
- Indlæg: 3480
- Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19
Ja det er nemt nok.Bare klø på med dremmel og føl dig frem hvor skarb den er.
Men pas på den ikke bliver for skarb,så går den ikke godt i tomgang.
God regel er,hvis den skærer lige ind til benet,så hoster den lidt i tomgang.
2L olie er nok lige rigeligt,du skulle jo nødig drukne lejer.
Skifte olie??? hvad mener du,jeg fylder bare lidt på når den mangler.
MVH Finn
Men pas på den ikke bliver for skarb,så går den ikke godt i tomgang.
God regel er,hvis den skærer lige ind til benet,så hoster den lidt i tomgang.
2L olie er nok lige rigeligt,du skulle jo nødig drukne lejer.
Skifte olie??? hvad mener du,jeg fylder bare lidt på når den mangler.
MVH Finn
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele 