Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 22 feb 2025, 23:41

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior Medlem
Brugeravatar

Hey nu har jeg kigget lidt på alt det her MS halløj og overvejer kraftigt om det ikke skal være min løsning.. men har lige en flok spørgsmål:

skal jeg bruge en lufttemperatursensor? - den er jo ikke rigtigt til at få murret i et åbent spjæld...

kan jeg bruge ød sensoren som sidder på min gearkasse sammen med svinghjulet? eller SKAL jeg til at lave trigger hjul?

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

lige et tillægs spørgsmål: insprøjtnings dysser... skal de have 1 på et bestem ben og stel på det andet eller er de lige glade emd det?

Moderator

CoooL skrev:
Hey nu har jeg kigget lidt på alt det her MS halløj og overvejer kraftigt om det ikke skal være min løsning.. men har lige en flok spørgsmål:

skal jeg bruge en lufttemperatursensor? - den er jo ikke rigtigt til at få murret i et åbent spjæld...

kan jeg bruge ød sensoren som sidder på min gearkasse sammen med svinghjulet? eller SKAL jeg til at lave trigger hjul?

ØD sensoren kan MÅSKE bruges. Kommer an på hvad der er bag(hvor mange tænder, og hvor)

Du skal bruge lufttemp, ja. Sæt den så det den måler er repræsentativt for det luft du suger ind, så er det fint.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Junior Medlem
Brugeravatar

HenrikGM skrev:
ØD sensoren kan MÅSKE bruges. Kommer an på hvad der er bag(hvor mange tænder, og hvor)

Du skal bruge lufttemp, ja. Sæt den så det den måler er repræsentativt for det luft du suger ind, så er det fint.

undersøger lige hvor mange tænder jeg har (ikke i munden) :reading:

oki så reelt kan jeg bare bore et hul og murre den i siden af et at spjældene? :) :up: :twisted:

Mester Medlem

CoooL skrev:
oki så reelt kan jeg bare bore et hul og murre den i siden af et at spjældene? :) :up: :twisted:

Eller stripse den fast et sted i motorrummet hvor der er relativt vindstille og ikke strålevarme/varmepåvirkning fra motoren

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

svinghjulet har 19 tænder pr halve omgang, så kommer der en bred tand, og et lige så bredt hul osv

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

CoooL skrev:
lige et tillægs spørgsmål: insprøjtnings dysser... skal de have 1 på et bestem ben og stel på det andet eller er de lige glade emd det?

Start med at læse op på MS der er en del god information ... men en indsprøjtningsdyse er stel styret .. dvs at hver dyse har konstant +12v på det ene ben (husk en sikring) og styreboksen steller så den anden side af dysen (spolen i dysen) når dysen skal åbne ...

Om der er forskel på hvilket ben der er + og - så vil jeg umilbart sige ja .. .. et lille klip fra Lenz lov (wikipedia)

Citat:
Lenz’s lov for induktionsstrømmens retning.

Når antallet af magnetiske feltlinjer vokser i en spole, dannes der en induktionsstrøm der forsøger at modvirke de nytilkommende feltlinjer ved at danne feltlinjer der går den modsatte retning.
Når antallet af feltlinjer så falder f.eks. når magneten trækkes ud, søger spolen at erstatte de feltlinjer der mistes, derfor dannes en induktionsstrøm med feltlinjer i samme retning som de oprindelige.
I korte træk siger Lenz's lov: Naturen vil modvirke en ændring af flux.

Hvis jeg skal prøve at oversætte det bliver det noget i stil med at en jernkerne (dysens akse der sidder inde i spolen) vil bevæge sig frem eller tilbage alt efter hvilken retning strømmen løber i spolen.. det er samme princip som i en højtaler.. der vil membrane bevæge sig ud/ind afhængig af hvilken vej strømmen løber...
Når der snakkes om hvilken vej strømmen løber så går jeg udfra at der menes fra + til - selvom den reelt løber fra minus til plus ...

Lige pt har jeg ikke undersøgt det nærmere for da jeg da jeg lavet mit ledningsnet brugte jeg resterne af et oem lednings net som udgangspunkt .. og jeg kan da ikke huske hvilken side der var hvad

Titel:
Junior Medlem
Brugeravatar

jeg har også i planerne at anvende et OEM net.. men der er andre dysser i de spjældhuse.. så det er sådan set der problemet ligger.. ener ikke hvad der går til hvad... :S

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time