Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 15:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 07 dec 2008, 15:56 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2008, 19:48
Indlæg: 72
Hvilken turbo ville passe bedst på en golf 3 1.8 med 2.0 8v top og multipoint indsprøjtning. har selv kigget lidt på enten en T3 turbo eller en T3/T4 turbo
håber nogen der er nogen der vil kunne give et ordenlig svar, i forhold til inde på Bilgalleri


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 07 dec 2008, 16:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
tiger8766 skrev:
Hvilken turbo ville passe bedst på en golf 3 1.8 med 2.0 8v top og multipoint indsprøjtning. har selv kigget lidt på enten en T3 turbo eller en T3/T4 turbo
håber nogen der er nogen der vil kunne give et ordenlig svar, i forhold til inde på Bilgalleri


Hvor stort projekt har du i tankerne ? 200 - 300 hk eller ?

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 16:11 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Indlæg: 293
Geografisk sted: Juelsminde
Vil du lave 150hk eller 500hk?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 16:12 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
T2860RS aka discopotato passer meget godt på en Nissan 1.8 .. godt nok 16v ... den skulle give rimelig bund og almindelig kørbarhed samt leverer luft til en pæn effekt forøgelse

Men det kommer jo igen an på hvad du har tænkt dig

Hvis du bare vil have lidt ekstra på en "fra A-B bil" så prøv at se hvad de forskellige bilfabrikanter vælger at bruge ... de vælger for det meste en turbo der er lige i underkanten for at favorisere bund og mellemområdet.. hvilket jo er der en gennemsnits gadebil bruger det meste af tiden ... det vil så give den fordel at der praktisk taget ikke er nogen turbotøven.. og da din bil jo er en 8v'er . der generelt tager lidt færre omdrejninger en en 16v'er da de har tendens til at tabe pusten når det begynder at gå stærkt så ville jeg ikke bevæge mig over føromtalte T2860RS med mindre du er ved at bygge en ren 402m maskine

så du må lige finde udaf hvad maskinen skal bruges til l


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 17:28 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2008, 19:48
Indlæg: 72
til at starte med skal den bare komme i nærheden af de 200 hk. så det er ikke nogen 402m bil.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 18:07 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Vil standard indmad kunne holde til det? Det lyder lidt voldsomt med en effektforøgelse på ca 110 hk? Har den ikke 90 hk som standard?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel: .
Indlæg: 07 dec 2008, 20:53 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Du skal ud og finde noget i denne størrelse

GT25
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=47

GT28
http://webshop.nordicturbo.dk/products/ ... uItemID=47

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 21:00 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 okt 2003, 21:32
Indlæg: 259
Geografisk sted: Vejle
Hvad med en K03 fra 1.8T´erne? De kan lave omkring 190-200hk...
Tit kan man finde et komplet sæt fra folk der har opgradet til 2-4000kr, du skal selvfølgelig stadig have en manifold... Men burde kunne laves til billige penge ihvertfald...

/Kristian T


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 21:16 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
jeg har hørt om flere som sætter kompressor på fra en 4agze på. det virker vist fint nok, så kan du jo også slukke den inde fra kabinen


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 07 dec 2008, 21:32 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 16 feb 2008, 19:48
Indlæg: 72
ja der er en del der sætter sådan en roots kompressor på, og sådan en har jeg også. men vil have turbo på. og om motoren kan holde til det må tiden jo vise der er da fler af dem med kompressor der laver omkring de 170 hk.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 46 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team