Turbo på golf 3 1.8

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
tiger8766
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 feb 2008, 19:48

Turbo på golf 3 1.8

#1 Indlæg af tiger8766 »

Hvilken turbo ville passe bedst på en golf 3 1.8 med 2.0 8v top og multipoint indsprøjtning. har selv kigget lidt på enten en T3 turbo eller en T3/T4 turbo
håber nogen der er nogen der vil kunne give et ordenlig svar, i forhold til inde på Bilgalleri
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

Re: Turbo på golf 3 1.8

#2 Indlæg af BANDIT »

tiger8766 skrev:Hvilken turbo ville passe bedst på en golf 3 1.8 med 2.0 8v top og multipoint indsprøjtning. har selv kigget lidt på enten en T3 turbo eller en T3/T4 turbo
håber nogen der er nogen der vil kunne give et ordenlig svar, i forhold til inde på Bilgalleri


Hvor stort projekt har du i tankerne ? 200 - 300 hk eller ?
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Alex_Reedtz
Senior Medlem
Indlæg: 293
Tilmeldt: 22 nov 2005, 20:48
Geografisk sted: Juelsminde

#3 Indlæg af Alex_Reedtz »

Vil du lave 150hk eller 500hk?
Brugeravatar
ae86
Mester Medlem
Indlæg: 1316
Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08

#4 Indlæg af ae86 »

T2860RS aka discopotato passer meget godt på en Nissan 1.8 .. godt nok 16v ... den skulle give rimelig bund og almindelig kørbarhed samt leverer luft til en pæn effekt forøgelse

Men det kommer jo igen an på hvad du har tænkt dig

Hvis du bare vil have lidt ekstra på en "fra A-B bil" så prøv at se hvad de forskellige bilfabrikanter vælger at bruge ... de vælger for det meste en turbo der er lige i underkanten for at favorisere bund og mellemområdet.. hvilket jo er der en gennemsnits gadebil bruger det meste af tiden ... det vil så give den fordel at der praktisk taget ikke er nogen turbotøven.. og da din bil jo er en 8v'er . der generelt tager lidt færre omdrejninger en en 16v'er da de har tendens til at tabe pusten når det begynder at gå stærkt så ville jeg ikke bevæge mig over føromtalte T2860RS med mindre du er ved at bygge en ren 402m maskine

så du må lige finde udaf hvad maskinen skal bruges til l
tiger8766
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 feb 2008, 19:48

#5 Indlæg af tiger8766 »

til at starte med skal den bare komme i nærheden af de 200 hk. så det er ikke nogen 402m bil.
Brugeravatar
JerrilD
Mester Medlem
Indlæg: 1354
Tilmeldt: 07 okt 2006, 19:42
Geografisk sted: Fredericia C

#6 Indlæg af JerrilD »

Vil standard indmad kunne holde til det? Det lyder lidt voldsomt med en effektforøgelse på ca 110 hk? Har den ikke 90 hk som standard?
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

.

#7 Indlæg af BANDIT »

A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Kristian T
Senior Medlem
Indlæg: 259
Tilmeldt: 01 okt 2003, 22:32
Geografisk sted: Vejle

#8 Indlæg af Kristian T »

Hvad med en K03 fra 1.8T´erne? De kan lave omkring 190-200hk...
Tit kan man finde et komplet sæt fra folk der har opgradet til 2-4000kr, du skal selvfølgelig stadig have en manifold... Men burde kunne laves til billige penge ihvertfald...

/Kristian T
Brugeravatar
zoolander
Medlem
Indlæg: 152
Tilmeldt: 06 jul 2006, 18:34
Geografisk sted: midt jylland

#9 Indlæg af zoolander »

jeg har hørt om flere som sætter kompressor på fra en 4agze på. det virker vist fint nok, så kan du jo også slukke den inde fra kabinen
tiger8766
Junior Medlem
Indlæg: 72
Tilmeldt: 16 feb 2008, 19:48

#10 Indlæg af tiger8766 »

ja der er en del der sætter sådan en roots kompressor på, og sådan en har jeg også. men vil have turbo på. og om motoren kan holde til det må tiden jo vise der er da fler af dem med kompressor der laver omkring de 170 hk.
Besvar