Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 19:40

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 17 okt 2008, 15:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
Hvad kan det være galt på sådan en gammel 320i siden den mangler ca 15hk ?

Der er ny 325 udstødning på, ellers er den org.
Den tidligere ejer fik dog monteret en 89" motor med ledningsnet, da den gamle stod af.
kan der mangle noget ledningsværk siden den også slår fra lidt for tidligt ?


Vedhæftede filer:
Effekt Måling 320i.JPG
Effekt Måling 320i.JPG [ 52.75 KiB | Vist 2299 gange ]
Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 16:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2006, 18:42
Indlæg: 1354
Geografisk sted: Fredericia C
Måske tændingen står forkert?

_________________
SV1000 for fun!
OFFROAD junkie ! (WANT AN XT600 Yamaha)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 16:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Køb en ny rotor, det er vidstnok deri begrænseren sidder så vidt jeg husker. Bare en fjederbelastet centrifugalafbryder.

Få checket op på tændingen er også et bud fra mig, og pil lige låget af toppen, for at se om knasten har slidspor.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 17:40 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mangler 15hk! nå... hvem siger det?
den såkaldte måling, hvordan eller hvem har udført den?
efter hvilken norm? det skulle vel aldrig være hjul heste/moment der er på udskriften. eller hvad vi nu skal kalde det der er lagt ind. de manglende omdrejninger.... er det mon ikke blot en fejlagtig aflæsning af omdrejningstæller? fortæl lidt mere om bil og målemetode.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 18:25 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
den ud skrift er den ikke fra en g-tech måler og hva står den til 4 eller 8 cylindret motor og vis det er en g tech hva vejer bilen så


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 okt 2008, 18:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
En motor fra årgang 88-89 er noget skidt.
Da det er en motor der er forberedt til katalysator, men bare uden kat her i dk. grundet vores mystiske regler.
Det at den har mistet effekt undre mig ikke, prøv at køre i en model 87, og en model 88- Og du vil kunne mærke forskellen i effekt.

Omdrejningsbegrænsningen ser noget underlig ud,
Enten er målingen forkert. eller du lider af et rent mekanisk problem.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2008, 14:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
lqs skrev:
mangler 15hk! nå... hvem siger det?

Ja det gør jeg :wink: . vi målte en kammis 320i samtidig med, og min smider ca de 15hk mindre og kan heller ikke følge den anden, man kan godt mærke den mangler noget i de høje område :(
Hans blev rullet til 132hk da han købte den, og der er ikke ændret noget siden. så det foreskellen vi måler, men de har ca de samme nm !

Lars PH skrev:
den ud skrift er den ikke fra en g-tech måler og hva står den til 4 eller 8 cylindret motor og vis det er en g tech hva vejer bilen så

Man sætter ikke en G-tech til noget cylinder antal :tooth:
Bægge biler vejede det samme ca 1200kg rent.

Morten VJ skrev:
En motor fra årgang 88-89 er noget skidt.
Da det er en motor der er forberedt til katalysator, men bare uden kat her i dk. grundet vores mystiske regler.
Det at den har mistet effekt undre mig ikke, prøv at køre i en model 87, og en model 88- Og du vil kunne mærke forskellen i effekt.

Omdrejningsbegrænsningen ser noget underlig ud,
Enten er målingen forkert. eller du lider af et rent mekanisk problem.

MVH

Morten

Ja den begrænser også noget før det røde felt så det er meget mærkeligt !
Det en 89"motronic 1,3 styring så begrænseren ligger i boxen og man kan heller ikke stikke tændingen med den styring.

Var inde og kikke lidt på boxen og ser de ikke har monteret en grøn ledning på det ene stik og to andre stik sidder fri ! hvad kan de mon være til og ville den overehovet kunne køre hvis de skulle tilsluttes ?


Vedhæftede filer:
320i box2.jpg
320i box2.jpg [ 59.68 KiB | Vist 2222 gange ]
320i box1.jpg
320i box1.jpg [ 90.91 KiB | Vist 2213 gange ]
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2008, 15:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
vis en g-tech er u sikker på sit signal spørger den om hva det er for en motor type så jo den kan spørge men er den målt med g tech


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2008, 15:51 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 mar 2006, 10:26
Indlæg: 234
Geografisk sted: Brædstrup
Mit bud er slidt motor, slidt knast eller meget forkert justeret ventiler. De sidste 2 ting har en del mere at sige end man lige regner med på sådan en gammel sur m20 motor. :lol:

Ang. de 2 stik så er der fordi det er en gammel model bil med en ny model motor, en del forskel på den forreste del af ledningsnettet på dem.

Det stik hvor der er loddet 2 ledninger på og den grønne er løs er til omdrejnings tæller og økometer. Den grønne er til noget startspærre på dem med orginal BC II. Men når den kan starte uden den grønne er sat til så skal den ikke bruges.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2008, 19:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 948
Geografisk sted: Fyn
JDJ skrev:
Mit bud er slidt motor, slidt knast eller meget forkert justeret ventiler. De sidste 2 ting har en del mere at sige end man lige regner med på sådan en gammel sur m20 motor. :lol:
.

Knasten ser ellers fin ud men den tikker godt nok en del, men de har jo aldrig været støj svage de gamle M20 :tooth: . tror jeg prøver at justere dem engang og laver en ny måling :wink:


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 29 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team