Morten VJ skrev:
Jeg har selv kørt med type 3 lavet af et simpelt 2,5" rør, indtil det blev utæt.
Retur + fødeslang i toppen, og fremløb i bunden.
Og jeg fik ikke en ændring i benzintryk.
Selv om dyserne var lukkede, eller fuldt åbne på en gang.
Dette på med en fødepumpe der gav 130 l/t ift en hovedpumpe der gav 175 l/t og dyserne 440 ml/min. Målt ved 3 bar
Og dette var med et retur rør der var 2mm mindre end trykrøret.
Spørgsmålet er om denne tryk teori ikke stammer tilbage fra de glade karburatordage, da 0,1 bar havde meget at sige ift. totaltryk.
MHT varme hvad gør de med de moderne returløse systemer, her er det ikke noget problem?
MVH
Morten
Varme problemet kommer af en meget lille Swirlpot/tank i et bagagerum (ingen køling) store pumper (bliver varme) der pumper i vildskab (tryk giver varme) og det faktum at dyssebroen på min bil ligger som et mellemlæg imellem plenum og manifold (varmeveksler), biler på gaden har jo gerne en stor tank som ligger under bilen i fartvind, samt en progressiv pumpe der kun kører når der er brug for det.
_________________
corvus terrae terror...
_______________________________________________________________________________
“the bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten”