Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 jul 2025, 10:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2007, 17:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
Ville høre hvad forskellen er på dem der sende den tilbage i forrøret og dem der bare lukker det ud i det fri gennem en "lillle" udstødning..

Er det fordi dem med meget tryk skal kunne komme nemmere af med det, eller er det kun lir..???

Skal selv til og lave det på min, og regnede med og køre den tilbage i forrøret, så derfor jeg lige lavede det indlæg da jeg har set begge dele..

Martin..

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 18:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
at køre wastegaten ud i det fri kan gøres pga plads mangel eller pga forringet flow i udstødningen grundet rørenes sammenfletning, kig i A.graham bell's bog forced induction tuning der er det hele forklaret med billeder und alles.

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 18:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
grydesvamp skrev:
at køre wastegaten ud i det fri kan gøres pga plads mangel eller pga forringet flow i udstødningen grundet rørenes sammenfletning, kig i A.graham bell's bog forced induction tuning der er det hele forklaret med billeder und alles.


Takker, er det en bog der kan findes på nettet..??

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 19:49 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
kan den sikkert med snyd ikke dig selv for at eje den bog den er pengene værd !

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 19:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
grydesvamp skrev:
kan den sikkert med snyd ikke dig selv for at eje den bog den er pengene værd !


Ja nok ikke nogen dum ide, kender du steder hvor den kan købes.. eller kan man bare gå ind i en alm bog butik og få dem til og bestille den hjem..??

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 19:56 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Biblen erhverves bl.a. på amazon.com http://www.amazon.com/Induction-Perform ... 1859606911 :reading:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2007, 20:11 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
JakobM skrev:
Biblen erhverves bl.a. på amazon.com http://www.amazon.com/Induction-Perform ... 1859606911 :reading:


Takker for linket...

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2007, 02:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
på en extrem turbomotor er det ikke ualmindeligt at tæt på halvdelen af udstødningsgassen (under visse forhold) går ud gennem WG!
dvs. kører man med 3" udstødning og WG i det fri. er alternativet min 4" hvis de to skal samme vej.
to 3" systemer er også en mulighed.
men igen, hvor tit er det at en motor med mange hundrede hk, kører med fuld belastning?
set ud fra ønsket om mest ydelse er mindst mulig (længde/bøj) og mest mulig Ø det eneste der duer. MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2007, 08:00 
Offline
Admin
Admin

Tilmeldt: 30 jan 2005, 08:54
Indlæg: 2499
Interessant er specielt hvordan flowet optimeres til WG


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2007, 18:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 17 mar 2005, 20:59
Indlæg: 590
Geografisk sted: Fyn
lqs skrev:
på en extrem turbomotor er det ikke ualmindeligt at tæt på halvdelen af udstødningsgassen (under visse forhold) går ud gennem WG!
dvs. kører man med 3" udstødning og WG i det fri. er alternativet min 4" hvis de to skal samme vej.
to 3" systemer er også en mulighed.
men igen, hvor tit er det at en motor med mange hundrede hk, kører med fuld belastning?
set ud fra ønsket om mest ydelse er mindst mulig (længde/bøj) og mest mulig Ø det eneste der duer. MVH søren


Den vil jeg lige ha i baghovedet, er lyder meget høj når den kommer ud af WG..???

_________________
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=11318

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/ga ... sp?ID=1156


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team