Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:23

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 06 jun 2007, 11:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
Hejsa.

Er på jagt efter en envejsventil man kan sætte mellem monifolden og den originale mapsensor.
Den skulle virke på den måde at nå der kommer tryk imanifolden åbner ventilen således at sensoren ikke ser overtryk.

Nogen der ved hvor jeg kan få fat i sådan en?????

Mvh Jonas


Senest rettet af seicento 07 jun 2007, 20:57, rettet i alt 1 gang.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 11:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Jeg giver dig som sagt besked via mail når jeg lige har tjekket hvad for en det er jeg bruger..

Du kan dog også prøve at sætte en zenerdiode ind mellem signalledningen og stel, se min tråd om det her i forumet.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 11:52 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
duckstar skrev:
Jeg giver dig som sagt besked via mail når jeg lige har tjekket hvad for en det er jeg bruger..

Du kan dog også prøve at sætte en zenerdiode ind mellem signalledningen og stel, se min tråd om det her i forumet.


Hejsa.

Snakkede med Per fra scantune tidligere i dag.
Han sagde at den zenerdiode ikke kunne bruges på min bil.
Map sensoren skulle give 0 volt når den "ser" overtryk.

Ja, så skulle man lukke spændingen ud på stel, lige inden mapsensoren ville gå i 0.

Mvh Jonas


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 12:15 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det er også meningen... dioden skal være på f.eks. 4,7 eller 4,75 volt - alt derover anser motorstyringen, på min ihvertfald, som fejl på MAP sensoren. Med zenerdioden vil du så få motorstyringen til at "se" max. 4,7 volt. Det vil så også begrænse brændstoffet dertil, men det den mangler vil du jo nok give den med tilskud....

Det er sådan jeg har forstået det.

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 13:24 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
duckstar skrev:
Det er også meningen... dioden skal være på f.eks. 4,7 eller 4,75 volt - alt derover anser motorstyringen, på min ihvertfald, som fejl på MAP sensoren. Med zenerdioden vil du så få motorstyringen til at "se" max. 4,7 volt. Det vil så også begrænse brændstoffet dertil, men det den mangler vil du jo nok give den med tilskud....

Det er sådan jeg har forstået det.

Så er vi helt enige.
Jeg ved bare ikke hvor mange volt den diode jeg skal bruge skal være på???


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 14:21 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Det er lidt "trail and error". Du skal i princippet så tæt på som muligt som der hvor din kPa er på 100. Jeg har en graf der viser det for min MAP sensor, og gad vide om din ikke er magen til..

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 14:41 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
duckstar skrev:
Det er lidt "trail and error". Du skal i princippet så tæt på som muligt som der hvor din kPa er på 100. Jeg har en graf der viser det for min MAP sensor, og gad vide om din ikke er magen til..


Kan ikke lige fidne et nummer på min sensor på eper.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 14:45 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
Sandsynligheden for at det er en sammenbygget tryk/lufttemperaturføler er næsten 100% og dermed magen til min rent funktionelt. Hvor mange ledninger er der i stikket på den... 3 eller 4?

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 15:04 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 19 dec 2005, 20:31
Indlæg: 78
duckstar skrev:
Sandsynligheden for at det er en sammenbygget tryk/lufttemperaturføler er næsten 100% og dermed magen til min rent funktionelt. Hvor mange ledninger er der i stikket på den... 3 eller 4?


Din sensor hedder: 71732447
http://91.92.0.122:7080/navi?MOD_COD=188&COUNTRY=007&GRP_COD=102&CAT_COD=1N&PART_COD=46556152&SBMK=F&PART=1&CLICHE=1563&PART_SEQ=A&DRIVE=S&SGRP_COD=55&MAKE=F&SGS_COD=1&COMM_MODEL=FPUN&CPDNUM=2&ALL_FIG=0&LANGUAGE=9&PREVIOUS_KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=1&SB_CODE=-1&KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&SEARCH_TYPE=codpart&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=0&GUI_LANG=9

Min hedder: 71718678
http://91.92.0.122:7080/navi?MOD_COD=187&DRW_NUM=1&COUNTRY=007&GRP_COD=102&CAT_COD=1E&PART_COD=46552970&SBMK=F&PART=1&CLICHE=1422&PART_SEQ=A&DRIVE=S&SGRP_COD=55&MAKE=F&SGS_COD=1&COMM_MODEL=SEI&CPDNUM=2&ALL_FIG=2&LANGUAGE=9&PREVIOUS_KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&ALL_LIST_PART=1&SB_CODE=-1&KEY=COMPLEXPARTDRAWDATA&SEARCH_TYPE=descpart&PRINT_MODE=0&EPER_CAT=SP&WINDOW_ID=0&GUI_LANG=9

Men om de er samme data, ved jeg jo så ikke en dyt om...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 06 jun 2007, 16:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 nov 2003, 21:55
Indlæg: 784
Geografisk sted: Brønshøj/Husum
det er samme princip

_________________
Vh. Anders


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 79 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team