Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 21:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 mar 2007, 13:29 
Offline

Tilmeldt: 16 feb 2007, 20:17
Indlæg: 5
Hey

Jeg har en Corolla AE101 hvoraf der er monteret turbo på,
med nogenlunde samme opskrift som den Rene har lavet
www.turbomotor.dk

4-AFE Motor
1,6
KN filter
Ningbo Kulfiber potte
Turbo Manifold
CT20 Sneglehus
Entech BOV
MF2 Mapfueler
4 ekstra dyser monteret på indsugning
Div. rør
Stor JDM Intercooler
og en Fuel cut defencer

Har dog stadig en masse der skal ordnes, bilen køre med 0,4 i ladetryk
men begynder først at lade efter 4000 omd. kan det virkelig passe ?

Skal siges at jeg har en meget stor intercooler på og std. udstødning,
vil det virkelig hjælpe at skifte udstødning til 2½ tommer og en mindre
intercooler ??

På forehånd tak

PS: Der er std. stempler og std. kompression


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2007, 14:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 25 jan 2005, 15:36
Indlæg: 2537
Geografisk sted: Tylstrup Nordjyland
hvis din ic er alt for stor skal denne jo først "fyldes" med tryk.. men prøv da med en mindre ic hvis du er i tvivl.. hvor stor er den ic ? hvad er målene på den ?

_________________
Fri bane fuld hane! :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2007, 15:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er mest størrelsen på turboen der bestemmer hvornår trykket kommer.
Ic en har mest indflydelse på turbolagget.
En større udstødning kan hjælpe lidt da trykfaldet bliver større over turbinen, og dermed bliver den mere effektiv.

En ordentlig styring af motoren kan også hjælpe meget.

Men det er turboen der bestemmer det meste.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 mar 2007, 17:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 25 jun 2006, 19:06
Indlæg: 1664
Det ville give gevaldigt hvis du bare kommer op i 2,5".

Men som sagt, størrelsen på turboen er alfa, og motorvolumen er omega.
Min 2,0'er kan lade fuld tryk (0,8 ) ved knap 2500 hvis den får lov at sejtrække lidt.

_________________
Tidligere: Audi 80 2,0. 2x Saab turbo. 1x Polo Turbo
Hverdag: Toyota Avensis 1,8VVT-i
Legetøj: BMW E36 316i 325i Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 10:30 
Offline

Tilmeldt: 16 feb 2007, 20:17
Indlæg: 5
Billede

Sådan her, også er den 3 Tommer bred, og jeg køre med 2 tommer trykrør, men der bliver laver udstødning her snart, så håber jeg det hjælper...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 13:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Hvis vi ser bort fra at den sidder mindre optimalt, dvs. med stor afstand til den ordinære køler.
Så ser det ud til at du har valgt størrelse ud fra reglen.
stor større bedst.
Men det er ikke kølerens skyld at du først får max tryk ved 4000 omdrejninger.
Det er stadig turboens skyld, og lidt udstødningen.

Egentlig burde du være glad for at systemet ikke laver tryk hurtigere.
For de mods du har på styresystemet, kan med næsten stats garenti.
Ikke opfylde kravet mere tryk ved lavere omdrejninger, uden at tændings banke, eller bukke plejlstænger, eller lave huller i stemplerne.
Vælg selv :tooth:

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 mar 2007, 17:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2004, 22:41
Indlæg: 160
Geografisk sted: Fyn, Svendborg
Jeg ville sige at hvis det er std udstødning du har på den ae101 der, så er det der problemet er. Den dør vel også lidt ud jo flere omdrejninger den få med tryk ?


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 84 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team