Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 00:27

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 04 mar 2007, 22:05 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
Hej.

fandt en side der solgte ventiler til daihatsu-motorer.. kiggede så på målene mellem 1.3 90hk 105nm og 1.6 105hk 134nm motorene..

1.3 indsug ventilerne er 6mm ( 36 vs 30 ) større i diameter.. resten af målene er ens.. længde og tykkelse..

det jeg tænker.. hvordan finder jeg så ud af om jeg kan putte 1.3 toppen på 1.6 motoren? tænker mest på om de kan være der uden at stemplerne rammer dem?

skal siges der ikke er skåret ud til ventilerne i stemplerne på begge motorer.

er det noget med at åbne begge motorer, måle mellemrum mellem stemperne og kanten på blokken, måle hvor langt ned begge ventiler går i begge topstykker og så vurdere det derfra?

Mvh Tonni.

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2007, 23:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
fandt dette her:

den omtalte 1.3 motor er HC-E og 1.6 motoren er HD-E.


http://dairally.net/daihard/chas/Compre ... etails.htm

nogle der kan hjælpe? en der evt vil forklare hvad "HC piston deck and block deck are flush, HD piston crown is about 1mm lower than block deck, HE piston crown and block deck are flush" betyder? tror det er kritisk information om hvorledes det kan lade sig gøre.. og kan jeg samtidig smide HC-stempler i HD'en ? de skriver at compression ratio kommer op på 11.06:1.. hvorimod standard på 1.6 motoren vist er 9.5:1..

håber der en kyndig engelsk forstående japaner-kender herinde :D

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 04 mar 2007, 23:47 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Ville umildbart mene:
"HC piston deck and block deck are flush" betyder stemplet flugter toppen af blokken når dette er i TDC.
Og:
"HD piston crown is about 1mm lower than block deck" steplet er 1 mm fra toppen af blokken når dette er i TDC.

Men ret mig endelig :up:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 08:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
det får jeg det ogå til...

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 05 mar 2007, 11:11 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
fandt noget australsk forum i går aftes.. det er vist fint nok at putte både 1.3 top stykke på 1.6 blokken, samt 1.3 stempler ( giver 11.06:1 kompression ).

men han sagde så at jeg ska "retarde timing".. gætter på jeg ska skrue den tilbage ikke? så den tænder senere? ( eller oktan 100 ).. men så får jeg vel store problemer med tændingsbanken ved lav/mid rpm :(..

så hænger jeg sgu alligevel på noget MS..

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel: Re: a
Indlæg: 05 mar 2007, 15:52 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
tonnilerche skrev:
så hænger jeg sgu alligevel på noget MS..


Det ville du nok alligvel. Eller en anden form for benzintilskud. Eftersom du jo vil øge luftmængden ind motoren. :wink:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 16:05 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2006, 17:34
Indlæg: 152
Geografisk sted: midt jylland
hej hvilket forum har du fundet, det lyder spændende

_________________
Toyota og honda er det skrot som bliver til overs efter daihatsu produktion,
det er da vist omvendt ved nærmere inspektion


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 16:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 02 mar 2005, 16:06
Indlæg: 120
Geografisk sted: Nord
Tænker næsten det er daihard.org forumet.
Det er dog mest CB80/70 motorene de diskuterer derinde :)


Top
 Profil  
 
 Titel: a
Indlæg: 05 mar 2007, 16:49 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 aug 2006, 09:10
Indlæg: 474
kbonde:

ja.. var det nemlig.. er også lidt på mrtrally's forum og sådan..

men specielt daihard.org har mange lækre artikler og data-stuff om h-motorerne :)

_________________
Nu med Almera GTI | SR20DE | Hvordan er det liii man roder i sådan en? - alt er jo el-styret :S


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 05 mar 2007, 17:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jan 2007, 00:08
Indlæg: 1316
Mener at Daihatsu har en 1,6'er i deres program der er en Toyota 4ag'er i forklædning :wink:

Hvis det er det er der masser af dele til den, eller man kan købe en Z'er med forstærket gearkasse e.t.c og smide daihatsu dækslerne over på den (da jeg ikke er 100% på det er jeg heller ikke sikker på at der sidder en 16v top på den, det skulle dog være en 4ag blok så de orginale motor beslag skulle passe lige over, de skal muligvis forstærkes hvis man går hele vejen :rock: )

1 stk daihatsu med mulighed for 3-400 Hk :lusket:

Et par custom topdæksler med Diehard logo og du har en Daihatsu der :lee: r..


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 21 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 54 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team