Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 01:55

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 14 jan 2007, 13:16 
Offline

Tilmeldt: 02 jan 2006, 14:46
Indlæg: 4
Hej jeg har mig en ford escort 1,4
hvor der er blevet lagt en 1,6 blok i med 1,4 sprøjt hvor der er blevet skruet lidt på benzin trykket.

Og nu er det jeg har gået og leget med tanken om og
monteret et RS turbo topstykke med sprøjt på.
så ville lige høre om der var nogle eksperter på det område som måske kunne hjælpe mig...

mvh glenn


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 11:32 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 okt 2003, 17:40
Indlæg: 837
Geografisk sted: Midt og syd sjælland. ( Rønnede)
en rs turbo er ikke født med efi.. kun mekanisk..
ellers skal du tage det fra en fiesta turbo Efi.

efi delen passer ikke direkte over på et alm. rst. topstykke. det er en lille smule anderledes. pga. dysserne.
nogle har lavet en spacer der giver plads til det. som vist på billede. men det er vist fordi de ikke vil skifte toppen. eller undgå at tage den af.

Hvis det er fordi du vil have mølle på. kan du beholde dit eget topstykke og enten få lagt nogle lavere stempler i. eller fræset af dem du har. eller få lagt en xtra toppakning i. det sidste er nok det nemmeste.

og så beholde dit efi. få sat en benzin regulator på der hæver trykket sammen med ladetrykket. og ikke sammen med vaccum som der sikkert sidder nu.


Vedhæftede filer:
fiesta indsugning.jpg
fiesta indsugning.jpg [ 22.65 KiB | Vist 664 gange ]

_________________
Venlig hilsen Lars

Gott liebt den Ladedruck
Drømmen er en V8 i en Capri, så får man både lyden og udseendet.
Rs turbo 1,9 LT www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=14634
VW T4 Supervan
www.lej-en-racer.dk
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 15 jan 2007, 12:33 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 18 dec 2005, 20:11
Indlæg: 406
Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland
Minilars skrev:
og så beholde dit efi. få sat en benzin regulator på der hæver trykket sammen med ladetrykket. og ikke sammen med vaccum som der sikkert sidder nu.


Er det ikke sjældent at det med benzinregulatoren virker? Ellers er det en nem måde.....

Hilsen
Jesper Andersen

_________________
Nu med gammel BMW 525 e34.. Med dejlig 6 cylinderet motorlyd.. :D

Gammel bil: Ford Escort - DØD pga taxa.. :/ - Gammelt projekttopic..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 jan 2007, 20:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 25 jul 2004, 21:54
Indlæg: 286
Geografisk sted: Østsjælland
Har luret et eller andet sted at det kun er er map sensoren der er anderledes på en alm EFI og en Turbo EFI

Men kan ikke få min Ford resevedels program til at køre, så det kan bekræftes

_________________
AUDI 80 1.8/ 2.3 synet og godkendt uden afgift på større motor

Kawasaki ZZ-R 1100 :o)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 50 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team