Hej Jimmy
Jeg er ikke helt enig med dig. Især ikke med denne mening:
Jimmy Elkjær skrev:
Så regnemaskinerne er sikkert gode nok, men efter min mening alt for pesimistiske. Jeg tror også at der er mange der glemmer at opgivelserne som regel er ved 3 bar. og en turbomotor der kører med 1 bar i tryk kører med 4 bars benzintryk med en alm. lineær regulator. Så giver det jo pludselig en helt anden benzinmænge på den samme dyse.
Ja du kommer op på 4 bars benzintryk ved 1 bars ladetryk. Men da du jo så har 1 bars overtryk har du stadig kun et differentiale tryk på 3 bar. Altså får du nøjagtig samme leveringsmængde.
Jeg kører med 8 dyser på min ritmo. 192 ml primær og 309 ml sekundærdyser pr cylinder (dvs ca 500 ml pr cylinder). Ved 1,05 bars tryk og 282 hk er jeg på noget der ligner 85-90% DC på alle dyser for at holde en AFR på ca 11,5:1. At du kan klare dig med relativt mindre dyser er jo fint for dig. Ligger du på 11,8 hele vejen op, eller er du højere i AFR på vejen op? Har du et AFR log fra Bruno? Hvis din motor kan holde til (mit gæt) et magere blandingsforhold er det jo helt fint. Jeg vil dog ikke selv løbe den risiko.
Mads RR